Windows 2000 kopiëren naar nieuwe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoeker

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Berichten
16
Hoi,

Is het mogelijk Windows 2000 van een oude harde schijf naar een nieuwe harde schijf kopiëren? En is die nieuwe harde schijf compleet met Windows 2000 dan te gebruiken in een andere nieuwe computer? Als dit zou lukken dan hoef ik niet Windows 2000 opnieuw te installeren. Alvast bedankt voor de tip.
 
Het kan wel, met een backup, maar het is niet verstandig.(gewoon kopieren is niet handig) De nieuwe computer heeft hele andere hardware. Windows gaat dit niet accepteren en daardoor problemen geven. Een schone installatie op een nieuwe pc is veel beter.
 
Nou crash,

Zo snel antwoord had ik niet verwacht, als het met een backup zou kunnen dan ben ik vlug klaar. Een beckup hoe maak je die? Want als het niet lukt dan maar opnieuw installeren.
 
Ik gaf al aan dat dit niet verstandig is. Je zit namelijk met de drivers van de huidige hardware. Deze kunnen conflicten gaan geven met de drivers van je nieuwe hardware, die je moet gaan installeren. Een goede backup maak je bijvoorbeeld met Norton Ghost. Er zijn meer van dit soort programma's.
 
Laatst bewerkt:
Okay ik zal je raad maar opvolgen en nieuw installeren.
Bedankt voor je snelle antwoord.
 
Zorg eventueel dat je de oude en nieuwe pc in een netwerk zet. Zo kun je nog bestanden(mail, documenten enz...) overzetten.
 
crash, bedankt voor de extra tip, ik ga er morgen mee aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan