windows 2000 op Compaq Proliant 800

Status
Niet open voor verdere reacties.

satsanga

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2005
Ik wil Windows 2000 installeren op een tweedehands Compaq Proliant 800 server. Op zich gaat alles goed, totdat tijdens de setup de vraag over de land- en tijdinstellingen komt en je op "Next" moet drukken. En dat gaat dus niet. Ergens tussen de boot en de installatieprocedure wordt het keyboard eruit gemikt. Tijdens de boot werkt het keyboard gewoon wel, maar later herkent Windows 'm op de een of andere manier niet meer. Kent iemand dit probleem of heeft iemand suggesties??

Hmm...vreemd...kun je ook kijken waar ergens tijdens de installatie het keyboard eruit gemikt wordt? Even kijken door af en toe eens het lampje van num-lock ofzo te laten knipperen (misschien n suffe tip).

En je kunt ook niet met de muis verder? Want mijn muis deed het gewoon onder het installeren van W2k...

zo suf is dat niet... :rolleyes: want dat heb ik ook al geprobeerd. Maar omdat het best ff duurt voordat de installatie bij het gedeelte van de landen/tijdinstellingen komt, weet ik nog niet precies wanneer het nou gebeurt.
Trouwens, de muis werkt ook niet :( . En dat is ook geen USB ....
Het is echt een idioot probleem en zeeer frustrerend. Ik heb intussen ook XP geprobeerd maar daar krijg ik dus precies hetzelfde bij!

Ik zit te denken.... als ik nou de muis op een com-poort aansluit... misschien trapt ie erin? Ik weet alleen nog niet precies hoe ik dat voor elkaar moet boksen :8-0:

Ik zou eerder USB gebruiken...werkt waarschijnlijk beter!

Geplaatst door kevtec
Ik zou eerder USB gebruiken...werkt waarschijnlijk beter!
.

Neen, dat zal dus helemaal niet gaan, de USB drivers zijn dan nog niet installed. Eigenaardig dat je PS2 keyb niet functioneert.

Het goede nieuws is dat het gelukt is :D . Het minder goede nieuws is dat ik niet precies weet hoe ik het nou gedaan heb.
Ik heb wel tig keer de installatie gerund, en uiteindelijk heb ik van de HP site de smartstart cd gedownload. Nadat ik de SmartStart heb gebruikt (en daarbij eigenlijk niks aan de configuratie heb veranderd), heb ik een seriële muis aangesloten en die werd toen gezien. Na nog een keer of honderd opnieuw opstarten, werd uiteindelijk toch het keyboard herkend en kon ik eindelijk verder met de installatie. Die overigens verder zonder problemen verliep. Al met al dus opgelost :) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan