Windows 2000 server Opslagmedia

• Onderwerp starter Onderwerp starter JerX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JerX

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Geachte,

We zijn een windows 2000 server (Op een Dell PowerEdge 860) aan het inrichten. Omdat de server nog niet beveiligd is en het bedrijf erg groot is hangen we hem liever niet aan het netwerk. Dus moeten we gebruik maken van Opslagmedia, of te wel USB sticks of externe HDD's.

Het probleem zit zo; zodra we 1 van de opslagmedia aansluiten ''vind'' hij hem wel maar ook weer niet. Hij geeft de schijf aan zonder data en hoe groot hij is. Zodra we hem er soms ook instoppen zegt hij '''media is verwijdert''. Dus elke keer moeten we de drivers weghalen in Device Manager. Soms werkt dit soms niet en als het werkt dan is het ook maar voor even. Als we de server restarten met de drivers gedeinstalleert en de USB Media erin dan vind hij hem wel. Maar als je hem er dan weer uithaalt en er in doet dan ziet hij hem niet meer.

We gebruiken een externe HDD van 300gb de Maxtor one touch 3 waarvan we nog nieuwe drivers voor hebben gezocht, maar helaas. Daarnaast hebben we al verschillende USB stickjes van groot en klein geprobeerd.

We hebben SP4 geïnstalleerd maar ook update pakket 1 geïnstalleerd. Daarnaast nog een extra Universal ****** Bus 2.0 Support in Windows 2000 geïnstalleerd
Helaas mocht dit niet baten.

Voor de PowerEdge 860 hebben we de bios geflashed en nog wat extra firmware updates.

Screenies:
Pic 1
Pic 2

Iemand enig idee wat het probleem is?

Laatst bewerkt:
Mag ik aannemen dat de W2000 omgeving is ingericht via die installatie-tool van Dell waar je kunt aangeven wat je wilt installeren? (Ik geloof dat dat werkt via bijgeleverde opstart-cd's, maar kan evt. ook vanuit de bios zijn geweest?)

Voordeel is dat alle drivers etc. direct meegeïnstalleerd worden, en dat de evt. raid-configuratie direct zichtbaar en bruikbaar is tijdens de installatie.

Tijs.

Mag ik aannemen dat de W2000 omgeving is ingericht via die installatie-tool van Dell waar je kunt aangeven wat je wilt installeren? (Ik geloof dat dat werkt via bijgeleverde opstart-cd's, maar kan evt. ook vanuit de bios zijn geweest?)

Voordeel is dat alle drivers etc. direct meegeïnstalleerd worden, en dat de evt. raid-configuratie direct zichtbaar en bruikbaar is tijdens de installatie.

Tijs.

Nee gewone een Windows 2000 server CD. We hebben de drivers van de dell site

Ik kan je hier niet verder mee helpen. Contact opnemen met de Dell helpdesk lijkt me raadzaam, daar het toch een (Dell-)driver of (Dell-)hardware probleem betreft.

Tijs.

Ik kan je hier niet verder mee helpen. Contact opnemen met de Dell helpdesk lijkt me raadzaam, daar het toch een (Dell-)driver of (Dell-)hardware probleem betreft.

Tijs.

Hehe ok we hadden ze al gebelt maar toen zeiden ze dat er geen Windows 2000 Server op Dell PowerEdge 860 horen te draaien en dat we beter Windows 2003 kunnen installeren:mad:

Waarom is er gekozen voor 2000 en niet voor 2003 ? Al iets met schijfbeheer geprobeerd ?

Waarom is er gekozen voor 2000 en niet voor 2003 ? Al iets met schijfbeheer geprobeerd ?

We hebben specifiek 2000 nodig voor aansturing van bedrijfmachines en software (geen ondersteuning voor 2003)

ik zou gewoon nog eens met de helpdesk bellen :-) en anders microsoft helpdesk. Heb je nou al iets geprobeerd met schijfbeheer ?

ik zou gewoon nog eens met de helpdesk bellen :-) en anders microsoft helpdesk. Heb je nou al iets geprobeerd met schijfbeheer ?

Ja dat ging niet echt koek en ei ;p We hebben ook IRQ aangepast en USB Bios support aanngezet maar helaas. Als je normaal opstart met drivers uninstalled dan ziet hij ze normaal maar zodra je ze eruit haalt en er weer in doet overschrijft hij de drivers ofzo waardoor die de Externe Opslag niet meer goed kan zien

Ik heb even je server opgezocht en het is mooi ding. Klopt het dat je s-ata hdd's hebt ? hoeveel heb je er ? Als je er 1 over hebt dan kun je het kabeltje naar buiten gooien en een s-ata externe hdd erop aansluiten. Er zijn hardisk casings met s-ata aansluiting (buiten- en binnenkant) ik heb er zelf 1 thuis alleen de hdd die ik erin wilde zetten is kapot elke keer crasht me pc :S maarja das een ander verhaal. Met zo'n externe s-ata schijf is het misschien opgelost. Sata kun je makkelijk en snel net als usb aan en afkoppelen, het voordeel van sata is dat het nog eens veel snel is kwa overdracht.:thumb:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/pedge_860?c=be&l=nl&s=bsd&cs=bebsdt1
Drive bays
2 x 1,0-inch bekabelde SATA harde schijven
2 x 1,0-inch bekabelde SCSI harde schijven
Optioneel: DVD/CD-RW

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan