[Windows 2003]Audigy 2 NX

Status
Niet open voor verdere reacties.

cpvanek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Ik heb gister Windows 2003 (Standard edition) op deze pc geïnstalleerd, omdat wonderbaarlijk genoeg XP er geen zin meer in had. Service pack 1 heb ik via de Windows Update er ook op gegooid.

Tot nu toe zijn alle drivers e.d. goed bevonden en geïnstalleerd, en alles werkt, op 1 ding na:

Mijn geluid. Ik heb een Creative Audigy 2 NX (extern usb), en heb de desbetreffende driver-cd volledig geïnstalleerd zonder problemen. Echter, het enige wat ik nu qua geluid hoor is geen muziek, maar een vaag gekraak. Het is onverstaanbaar, je kan de muziek er niet 'in' horen, het lijkt eigenlijk op een heeeel langzaam afgespeeld bandje. Het is ook alleen hoorbaar als ik ook daadwerkelijk een MP3 o.i.d. probeer af te spelen.

Als ik de luidsprekers test met de Creative software, hoor ik bij de 'ruis-mode' gewoon op alle speakers ruis, en op 'Kanaal-mode' (spraak) hoor ik dus het vage gekraak.

Ik heb mijn 2k3 omgetoverd tot workstation met de (welbekende) How to convert your Windows Server 2003...to a Workstation!
en ik heb dus ook volgens het 'Sound' gedeelte ( http://www.msfn.org/win2k3/sound.htm ) de dxdiag gestart en de hardware acceleratie op Full gezet.

Chipset Drivers zijn allemaal geïnstalleerd en de Audio Service van Windows is gestart.
Als ik mn 'master-kanaal' mute (dus alles mute) is het gekraak weg, het is echt alleen als er muziek uit mn speakers zou moeten klinken.

Het speakerset wat ik heb is 5.1 van een of ander vaag U.S. Blaster merk, maar daar zit het probleem niet in, omdat ik ook met andere speakersets het rare geluid krijg.

Verder bestaat mijn hardware uit:
mobo: ASUS K8V Deluxe
hdd: WD 10k rpm 16 mb cache s-ata 74 GB
monitor: 20" WS Acer AL 2051W
en verder is er denk ik weinig van belang. Zo niet, hoor ik dat graag.

Iemand een idee / tip / oplossing / wijze uitspraak ? Het heeft namelijk ooit gewerkt, maar ik krijg het nu dus niet aan de praat... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan