Windows 2003 DC met een externe DHCP server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Invincibleme

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
12
Heren en dames,

Weet iemand of het mogelijk is om een Domain Controller met daarin een AD te laten werken op een externe DHCP server? De externe DHCP server is OpenBSD. Kunnen deze 2 met elkaar gekoppeld worden?

En hoe schakel je op een Windows 2003 R2 server de License Logging Service in?
 
Laatst bewerkt:
Dat wil wel, gewoon de unix doos dhcp laten uitdelen en op de server geen dhcp. Als je op dns secure updates aan hebt staan moet je de unix door aan de dnsproxy groep ) precieze naam even kwijt'
License Logging Service kun je bij services starten
 
Ah okay, komt wel goed denk ik.

Nog even een andere vraag. Ik heb mijn server 2003 al geinstalleerd. Hoe voeg ik 30 CAL's toe? ik heb LLS al aangezet in services.msc. Als ik daar de 30 CAL's in wil toevoegen krijg ik de melding: "IF you have not purchased a Client Access License for every server or user that will access Windows Server, you must purchase them prior to using Windows Server.

Nu zag ik tijdens de installatie wel dat ik CAL's kon toevoegen maar ik had ze toen nog niet aangekocht.
 
Kunje in terminal server zelf doen, admin tools terminal server licencing en dan heb je daar onder actions install licenses
 
@SaintJimmy: Ik denk niet dat hier Terminal Server CAL's bedoeld zijn (ik zie tenminste nergens vermeld dat er een Terminal Server gebruikt wordt). Misschien is dat ook de fout (zie hieronder).

@topic-starter: Probeer eens (op de server): Start -> Uitvoeren -> LLSMGR.EXE
De tool die je eerder aanriep is die van Terminal Server licensing (Start -> Uitvoeren -> LICMGR.EXE)

Succes,

Tijs.
 
Wat als de OpenBSD server DHCP server en DNS server is?

Hoe koppel ik mijn Windows 2003 R2 server met DNS aan de openBSD zodat als mijn workstation in wil loggen op het domein dit snel gebeurd ipv dat ik een kwartier moet wachten voordat hij eindelijk klaar is.
 
Maak van de Windows 2003 server de caching server.
Kijken of dat helpt. ik heb weinig ervaring met openbsd maar kan je wel vertellen dat AD en dns heel sterk van elkaar afhangen.
ik weet niet hoezeer je bedrijf hecht aan openbsd maar ik als Windows man zou toch eens overwegen dat onder te brengen Windows, 2003 doet niks onder voor openbsd op basis van dns bij mijn weten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan