Windows 2003 domein + internet delen niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdheijde

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Beste,
Momenteel heb ik Windows 2003 server Standard editon geïnstalleerd op mijn PC. Het internet komt via de ene netwerkkaart binnen op de server en via de andere netwerkkaart gaat de kabel naar een switch die het internet doorspeelt naar 2 laptops. Dit met behulp van ICS. Het geheel is onderdeel van een workgroup.

Dit werkt prima.

Nou wil ik er een domein van maken en heb de server dan ook als Domeincontroller ingesteld. Ik kwam er toen achter dat de Laptops geen internet meer hadden. Bestand delen e.d. werkte nog prima.
Na een beetje zoeken bleek mijn internetverbinding niet meer gedeeld en dit kan ik ook niet meer inschakelen want onder het tabblad geavanceerd van de internetverbinding is er alleen nog maar de knop om Windows firewall instellingen te wijzigen.

Hoe krijg ik nu weer internet in mijn domein?

Groet,
Michael

beste,
in een Windows 2003 netwerk met een windows XP node is zolang dat de server de domeincontroller is, geen internet sharing nodig. Dit gebeurd normaal gezien sowieso. Ik heb deze week ook een netwerk geinstalleerd op deze manier.
Zorg wel dat je statische ip-adressen gebruikt op de server
Zorg ook dat je dynamische ip-adressen gebruikt op de nodes (hosts)
en maak dat in alle internetopties van de webbrowsers en windows (internet opties onder configuratiescherm) van de hosts als proxy-server het ip van de server gebruikt. Zo heb ik het opgelost, ook omdat ik een proxy firewall gebruik met als ip adres deze van mijn server.
Veel succes,
arno

Mocht je met de tip van Arno1991 niet uitkomen, kijk dan hier voor het opzetten van RRAS (Routing and Remote Access Service) op de server voor jouw doel.

Tijs.

Bedankt voor de tips, ik zal e.e.a. hopelijk morgen kunnen proberen en laat het weten.

Mijn excuus voor de late reactie, maar het probleem is opgelost!!

Ik had in DHCP als router het IP adres van mijn switch opgegeven:confused:

Daarom was het internet weggevallen.

Alles werkt nu weer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan