Windows 2003 geschikt voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Is Windows 2003 een handig programma om te gebruiken op kantoor? Dus gewoon wat surfen, tekstverwerking, boekhouding?

Zoniet, welke andere versie is dan beter?

2000 prof?
XP home?
XP prof?

2003 is als server bedoelt, hoewel ook handig op kantoor is het niet als werkstation bedoelt. Windows 2000 lijkt me nog altijd de zakelijke windows versie, want XP richt zich teveel op uiterlijkheden. Qua functionaliteit heb ik nog niets in XP kunnen vinden, wat al niet in 2000 zat.

Nouja, ik ben in dit geval nogal voor systeemherstel. Schijnt de persoon namelijk erg makelijk te vinden (geen vereiste).

In XP pro. kan je alles klassiek zetten maar volgens mij heb je dan als extra's t.o.v. 2000 alleen iets van CD's branden en ipv. je geheugen in KB in MB weergave. Meer van dat soort kleine dingen...

Puntje systeemherstel en CD branden waren wel belangrijk (niet vereist).

Ik ken een heleboel mensen die klagen over dat 2k niet te gebruiken is als werkstation versie. Ik snap het niet, het ziet er minder fleurig uit dan XP maar ik werk er goed mee hoor. Ik hoor alleen zoveel commentaar??

Tja, die extra's klinken wel handig, maar erg betrouwbaar zijn ze niet. Als het erop aankomt werkt systeemherstel niet en worden je cd's zodanig gebrand dat geen enkele andere pc ze kan lezen.

Kwestie van persoonlijke voorkeur blijkbaar ;)

Owh, daar heb ik ook nooit last van gehad:D. Ik gebruik ze beiden wel eens maar niet zo veel last hoor.

Maar ik vind mijzelf onder de power-user vallen, installeren, configureren, de-installeren, erbij, eraf, erop :D.

Gewoon een beetje Word en wat ander spul; kan Windows wel tegen.

Inderdaad.

Ok, en dan XP home of XP pro? (als vind ik 2k ook wel goed moet ik zeggen :)).

Voordat ik het vergeet; is 2003 echt af te raden voor werkstations?

Alleen een ISDN-aansluiting.

Misschien een andere PC, volgens mij niet.

2003 is een server versie maar als diegene het perse wil kun je het ook op een werkstation draaien

Geplaatst door XP_PC
Maar ik vind mijzelf onder de power-user vallen, installeren, configureren, de-installeren, erbij, eraf, erop :D.

...en wat is WBEM logging dan? ;)

Iemand met Windows 2003 (enterprise) en ik:

*
---------------------------------

Als ik dit zo lees is het dus goed te doen. Weet iemand hoe duur die is? Bij de meeste site's staat 'ie nog niet vermeldt. Ik kijk nog even rond.

Ik vond dit:
Windows 32 2003 UK CD 2003 Prijs (excl. BTW) € 1.050,00

Komt mij wat surrealistisch over, of is het echt zo duur?

Laatst bewerkt:
Owh...

Dat wist ik niet (kan je wel raden, maar dit leek me wel erg duur).

Prijzen liggen wel wat lager dan jij aangeeft.

2003 standard server kost ongeveer 725 euro (kijk maar eens bij de pricewatch van tweakers.net)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan