Windows 2008 IP adres probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Ik heb hier een server (HP ProLiant ML110 G6) staan met Windows 2008 standaard 32bit staan. Nu heb ik een maandje geleden een BIOS update gedaan voor RAID instellingen. Nu is wel het volgende mijn probleem:

Ik krijg voor de server niet meer op een bepaald statisch IP-adres. Het rare is dat er bij netwerkverbindingen alleen LAN-Verbinding 2 staat en ik mis LAN-verbinding 1 die stond er voor de BIOS update wel. Is het mogelijk om eventueel de BIOS terug zetten naar de vorige downgrade? De RAID instellingen moet ik ergens anders instellen zag ik namelijk.

Ik probeerde de MACadres van de server aan een specifiek IPadres te koppelen via de KPN Thomson TG787v maar die ziet geen apparaten dus kan niets koppelen. Voor een paar apparaten is het vereist dat er een IPadres vast te bereiken is.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Ik zou verwachten dat je de 2de nic nu uitgeschakeld hebt staan voor normaal gebruik. Oftewel (als ik me de ML110 nog goed voor de geest heb) dat je de management NIC ("integrated Lights Out" (iLO) nic) nu puur als management NIC inzet ipv. als 2de 'normale' netwerkkaart. Kijk even hier, op pagina 10 voor het inschakelen van de iLO netwerkkaart in "Shared mode", zodat hij (als ik me goed herinner) ook als normale netwerkkaart te gebruiken is (dus niet alleen in de iLO functionaliteit).
Dit omdat een BIOS-update normaliter de instellingen op fabriekwaarden zet, en dus eerder gedane aanpassingen ongedaan zijn gemaakt.

Natuurlijk kan ik niet beoordelen of je eigenlijk een insteekkaart bedoelde als 'verdwenen' nic of juist die iLO nic.

Hopelijk snijdt hetgeen ik hierboven schreef hout, maar het kan zijn dat ik er naast zit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

In de eerste zin wordt toch echt de G6 vermeld.:)

@crash: Zag het zojuist staan. Duidelijk tijd voor weekend. :)
Ik heb mijn posting van zojuist aangepast, zodat de juiste handleiding gelinkt is en de juiste pagina.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja met een vlotte DS3, wil je graag het weekend in.:p

a. Dat is een (heel) andere vraag, dus maak er een nieuwe vraag van op het forum.
b. Waar blijft de terugmelding of mijn tips geholpen hebben m.b.t. je vraag in de startposting?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan