Windows 2008 met VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Nu wilde ik een VPN tunnel gaan maken via een Windows 2008 standaard en een andere server maar op de Windows 2008 standaard heb ik NPS geinstalleerd en die krijg ik niet goed ingesteld hij heeft het over certificaten hoe en wat moet ik hiermee.

VPN instellen is niet heel moeilijk.

Zet tijdens de instalatie DHCP ALLOW filter uit. als je die aangezet hebt

Eerst instaleer je de Role: Network Policy and Access services.
Zorg dat je de volgende dingen aanvinkt:
Routing and Remote Access Services
Remote Access service
Routing
Vervolgens open je server manager ga ja naar die role en zul Routing and Remote access zien, Vervolgens doe je daar rechte muisknop op en kies je: Configureren. (Is deze optie grijs kies dan eerst Disable Rout...)

Dan zul je een wizard krijgen waar je de volgende stappen uitvoert.
NEXT -> Custom -> NEXT -> VPN Access, Dialup-access -> NEXT -> Finish
Dan krijg je weer een pop-up daar kies je Start Service.

Nu heb je een werkende vpn server. om gebruikers toegang te geven op je VPN. ga je naar
Active directory users en computers. dan kies je een gebruiker en ga je naar de eigenschappen daar vink je onder Dial-in.
In het 1e vakje,. Allow Access aan. Klik op Apply en OK. Nu kan die gebruiker inloggen op jouw VPN!

Ik heb op de server geen Active Directory geinstalleerd moet ik dat installeren?

Zelf heb ik het nog nooit zonder geprobeerd maar het lijkt me niet dat het een probleem mag zijn. Ik zal even kijken hoe je dit kunt oplossen. je hoort zo meer van me

Edit:
Het is mogelijk: http://serverfault.com/questions/87411/is-active-directory-required-for-a-vpn

Je zou in de server manager moeten zoeken naar locale gebruikers/groepen. Daar zul je dingen vinden als (Group)Administrators en (User)Administrator. Open administrator ga naar Dial-in, en vink het bovenste vakje aan op Allow. Nu zou je VPN moeten kunnen gebruiken vanaf afstand. Met de administrator account als login gegevens, Domain kan je dan leeg laten

Laatst bewerkt:
Remote Access service kon ik niet zien in het lijstje maar ik heb het ooit geinstalleerd echter krijg ik de NPS er niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan