windows 2x geinstalleerd, kom niet meer in het blauwe scherm terecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleenverbeek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Een vriend van me heeft een tijdje mijn pc geleend. Nu wilde ik hem terug en hij heeft voor mij de pc geformateerd en windows xp erop gezet. Probleem is echter dat hij er windows niet eerst af heeft gehaald. Er staat dus nu 2 x windows xp op en dat levert een hoop problemen op. (Ik ben hier achter gekomen doordat als ik de pc op start ik dan een zwart scherm krijg met de vraag welke besturingssysteem ik wil opstarten. Er staat dan 2 x precies hetzelfde (windows xp), of windows instalatie programma (of zoiets dergelijks). Ik heb alle 3 de opties al gekozen, maar niks werkt.)

Ik wilde ze er allebei afhalen en het er gewoon weer opnieuw opzetten maar op de ene of andere manier kom ik niet meer in het blauwe scherm terecht om daar partities enzo te kiezen. Ik kom wel zo ver dat er gevraagd wordt waar hij de informatie moet zoeken. Ik kies dan dus voor cd rom, dan krijg ik nog het scherm: druk op een toets om verder te gaan, dan zegt ie dat hij de hardware aan het inspecteren is... so far so good.... Maar dan start ie gewoon weer op alsof er niks aan de hand is!!!

Je zou zeggen wat is dan het probleem. Nou mijn scherm doet het ook niet meer omdat ik de resolutie veranderd had en bij geavanceerde opties had gekozen voor "computer opnieuw opstarten als ik iets aanpas". En nu zie ik dus alleen maar "input not supported" op het scherm staan. Ik weet dat ik dit misschien kan oplossen door een ander scherm aan te sluiten en de resolutie weer terug te zetten, maar dat heb ik hier niet. Ook heb ik al geprobeerd in de safe modus op te starten en dat lukte ook al niet.

Ik wil gewoon alleen maar in dat blauwe scherm terecht kunnen komen om alles opnieuw te doen en dan wel goed. Ik word langzaam een beetje gek!

Wie kan mij helpen ajb???

Alvast bedankt!

Welkom bij de Helpmij!

Zo te lezen start de computer als eerste NIET van CD / DVD, dit dien je te veranderen in het bios: boot sequence / opstartvolgorde.

Ga naar het bios (met de esc-del-F1 of een andere toets, bios afhankelijk) en zorg dat je CD / DVD als first bootdevice staat geselcteerd, daarna pc opnieuw opstarten met de Windows CD erin. Kort na het aanzetten op een willekeurige toerts drukken de pc start vanaf CD.
Nu kun je partities verwijderen en / of schijven formatteren.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan