Windows 3.11 instaleren op XP machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
We hebben thuis een PC die heel traag is, en dat is ie ook altijd al geweest.
Nu wil ik als grapje (met een verhaal van: deze PC kan geen XP ofzo. aan)
er Windows 3.11 opzetten
hij heeft:
512MB Ram (welke verder geen idee)
Processor: AMD 64 (hoe snel geen idee)
120GB harde schijf, Nvidea Geforce FX5200 64MB Video geheugen.
Na het installeren van 3.11 krijg ik bij het opstarten de melding dat deze Windows niet geschikt is met de huidige versie van MS-DOS en dat hij niet verder kan starten.
Ook werkt de muis niet, ik neem aan omdat 3.11 niet weet wat USB is.
Hoe krijg ik 3.11 aan de praat, als dat mogelijk is op deze PC athans.

Ik weet niet precies wat je bedoeling is, maar een PC met die specificaties draait Windows XP echt als een raket zo snel hoor!

windows 3.11 heeft dos 6.22 nodig.
mmar je zult tegen veel meer problemen gaan oplopen.

Ik weet niet precies wat je bedoeling is, maar een PC met die specificaties draait Windows XP echt als een raket zo snel hoor!

Toch niet (x2) vooruit te branden.

Dos 6.22 zit in IMA bestanden, maar hoe kun je die naar diskette schrijven?

Laatst bewerkt:
Maar geloof me, dat ligt niet aan die PC maar aan degene die hem installeert en gebruikt...

Dat ding was al bere sloom toen we hem kochten (mischien licht het aan de fabrikant dan)
Of de klok staat steeds stil.
Maar goed, dat was mijn vraag toch niet? Waarom die PC zo langzaam is en waar dat dan wel aan licht.

heb misschien wat voor je

We hebben thuis een PC die heel traag is, en dat is ie ook altijd al geweest.
Nu wil ik als grapje (met een verhaal van: deze PC kan geen XP ofzo. aan)
er Windows 3.11 opzetten
hij heeft:
512MB Ram (welke verder geen idee)
Processor: AMD 64 (hoe snel geen idee)
120GB harde schijf, Nvidea Geforce FX5200 64MB Video geheugen.
Na het installeren van 3.11 krijg ik bij het opstarten de melding dat deze Windows niet geschikt is met de huidige versie van MS-DOS en dat hij niet verder kan starten.
Ook werkt de muis niet, ik neem aan omdat 3.11 niet weet wat USB is.
Hoe krijg ik 3.11 aan de praat, als dat mogelijk is op deze PC athans.

Ik ben ook op zoek naar dosversies. heb een hoop troep, maar nog niet alles uitgezocht, veel te veel.
Ik heb een keer een hele mysterieuze dvd van xp gevonden die echt overal ****** aan heeft
en alles zonder poespas installeert. Volgens mij moet jij zonder problemen xp en zelfs
misschien een klein beetje vista kunnen draiien, er stonden ook veel silent installers op met vista look a like troep. Het is helaas teveel voor me om alles te weten over mijn eigen software. Mail me, misschien heb je er wat aan.
Ben zelf compiler bouwer, werk graag met dos-achtige omgevingen, lekker stil en snel.
Ik programmeer in assembly en maak DOS utilities, en binnenkort weer vanuit mijn oude
vertrouwde zelf-bouw compiler. Deze moet uiteindelijk alle mogelijke soorten grammatica gaan ondersteunen. Ben maar een hobbyist verder (20 jaar...)
Heb ook nog wat meer vraagjes, want voor de rest ben ik een leek, alleen op het gebied van 3d-graphics ben ik redelijk thuis (hand-made graphics)
zegt het voort, ik hoop iets voor je te kunnen doen/betekenen

Groetjes, Rob

Oh ja en als ik het niet weet, weten m'n vrienden het misschien.

Hoi

Je reageert wel op een oud topic, wat niet meer van toepassing is vermoed ik.
Ik zet bij deze een slotje op dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan