windows 64 bit

• Onderwerp starter Onderwerp starter bvdf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bvdf

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
heey,

ik heb onlangs een latop aangeschaft met een amd turion 64x2 processor erin

daar kan ik dus een 64 bit windows op instaleren maar ik heb op me computer een gewone amd athlon.

nu de vraag: kan ik op een gewone 32 bit processor ook een 64 bits versie instaleren want dan kan ik een 64 bit versie halen en anders moet ik een 32 halen

heey,

ik heb onlangs een latop aangeschaft met een amd turion 64x2 processor erin

daar kan ik dus een 64 bit windows op instaleren maar ik heb op me computer een gewone amd athlon.

nu de vraag: kan ik op een gewone 32 bit processor ook een 64 bits versie instaleren want dan kan ik een 64 bit versie halen en anders moet ik een 32 halen

Voor een 64 bit editie moet je een 64 bit processor hebben.

Hier ( engelse ) informatie over de verschillen tussen 32 en 64 bit. Mischien leuk om te lezen.

Laatst bewerkt:
maar kan je niet zeg maar bij de instalatie kiezen van ik heb een 64 bit processor of niet ?
dat je de versie dus op een 64 bit en een 32 bit kan instaleren voor als je een 64 en een 32 bit thuis heb ??

dus de mogelijkheid om te kiezen voor 64 of 32 ??

en kan je dan je oude 32 bit software der gewoon op installen ?

Laatst bewerkt:
maar kan je niet zeg maar bij de instalatie kiezen van ik heb een 64 bit processor of niet ?
dat je de versie dus op een 64 bit en een 32 bit kan instaleren voor als je een 64 en een 32 bit thuis heb ??

dus de mogelijkheid om te kiezen voor 64 of 32 ??

en kan je dan je oude 32 bit software der gewoon op installen ?

Nou er zijn gewoon 2 versies: de 32 Bit Edition ( de normale editie ) en de 64 Bit Edition, ze worden apart verkocht omdat er maar weinig mensen zijn die de 64 Bit editie hebben of willen kopen omdat het verschil tussen de versies ook niet zo heel groot is.

Nee, bij de installatie van 32 installeer je 32 en bij de installatie van 64 installeer je 64.
Er zijn bij de 32 zeker geen opties. Bij de installatie van 64 kan je volgens mij niet kiezen tussen 2 maar dat weet ik niet zeker. Ik denk niet dat je dan een keus hebt.

En er zijn versies van programma's speciaal gemaakt voor de 64 Bit editie van XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan