windows 64-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Ik hoor de laaste tijd erg veel over 64-bit windows uitvoeringen. Nu vraag ik me af wat nu eigenlijk het verschil is tussen een 32 en 64 bit systeem? wat win je er nu mee (snelheid?) en wat komt er bij kijken behalve een processor?

Volgens 'Performance Information and Tools' moet ik een 64-bit versie kunnen draaien. Ik heb een Q6600, klopt dat dan? Want op mijn laptop geeft hij ook aan dat ik 64 bit kan draaien alleen dat moet ik nog zien eigenlijk..

Alvast bedankt! :D

Alle systemen met een 64-bits processor kunnen een 64-bits Windows versie draaien.

Belangrijkste voordelen zijn snelheid en het feit dat Windows 64-bits meer dan 3,2Gb intern geheugen kan herkennen EN OOK gebruiken!

ok, maar een q6600 is wel een 64-bit processor? anders moet ik het boekje weer pakken.. :eek: :o

Nu kan ik eigenlijk meer als 3 gig gebruiken start ie niet meer op met 4 gig.. :( maja dat is een ander vaag probleem waar ik nix van begrijp.. ;)

Laatst bewerkt:
Een q6600 is inderdaad een 64-bits processor.

En dat andere probleem moet je even wat duidelijker uitleggen

Nou ik heb laatst mijn waterkoeling van mijn pc afgehaald omdat ie kapot was.. Daarna kreeg ik alleeen nog zwart beeld.. Dus na lang zoeken 2 balkjes werkgeheugen eruit gehaald en toen startte ie wel op. Nu denk ik aan een bios-flash mischien dat dan 4 gig weer werkt moet ik even kijken..

Maar die vraag heb ik al wel eens gestelt alleen geen antwoordt op gekregen.. en die vraag hoort hier niet thuis.. ;)

Bedankt voor je hulp, het is duidelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan