windows 7 32 of 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

112remco112

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
hallo,

ik heb een: amd atholn(tm) 64 Processor 3500+ processor.

en mijn vraag is of hij ook 64 bit aan kan? of moet ik hem op 32 bit houden?

ik wil hem wel graag voor 64 bit hebben, omdat ik dan meer ram kan gebruiken.

of als het kan is er een zelfde processor (de pinnen) maar dan beter voor 64 bit? ik ben namelijk 1 goeie nodig.

en anders kan ik wel 64 bit doen?

je kan 'm gwn gebruiken geen probleem. Voor dat type socket zal je niet echt veel betere krijgen. 't is alleen een oud beesie.
En je zegt dat je meer ram wilt gaan gebruiken, controlleer dan eerst even of je moederbord dat ook wilt, lijkt me nl niet (gezien de leeftijd van de proc) maar controleer ff zelf, kan zijn dat ik 't mis heb.

/off-topic
Ze beweren sowieso dat 64-bits 10% sneller is, ik heb dit eigenlijk persoonlijk niet gemerkt met de overstap, maar 10% is eigenlijk ook niet zoveel...

Over de snelheid van 64 of 32 bit win7: mij ervaring is dat als het geheugen 4GB of kleiner is maakt het niets uit. Persoonlijk heb ik de indruk dat bij 4Gb of minder 32bit windows sneller is, maar dat kan ik niet bewijzen. Bij 8GB of meer is 64 bit win7 sneller. Ik merk dit omdat ik vorige week net van 4GB naar 8GB gegaan ben en ik merk het verschil.
64bit win heeft ook wel een nadeel: sommige oudere software doet het niet meer goed, of kan zelfs niet geinstalleerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan