Windows 7 32b of 64b?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Dit is mijn systeem:

Intel E8400 dual core 3,0ghz
4gb geheugen
geforce 9800gtx videokaart

Is het verstandig om nu 64b versie te installeren? Of kan dit helemaal niet? Als het wel kan, zijn er dan dingen waarmee ik rekening moet houden?

Groeten Vincent

Hoi..

32B versie zal in dit geval al wel voldoen.Alleen wordt er maar 3.2gb van je geheugen gebruikt.
Wil je tzt in de toekomst je geheugen uitbreiden(indien dat kan op het mobo)dan zou je voor de 64b versie kunnen gaan.

Waarom zou ik niet voor de 64 bit versie gaan dan? Meer nadelen als voordelen? Zoja, welke?

Er zijn nog programma's die niet werken op 64b.
waar gebruik je de pc voor??Welk moederbord heb je?

Laatst bewerkt:
Met de Intel E8400.een 64-bits processor, kun je prima 64 bits Windows draaien.

programma's die daar niet onder werken, worden automatisch als 32 bitd geinstalleerd

@Mrmusic: klopt ook....ik wil nu verder wel even kijken wat mobo aan geheugen aankan.Als ie al op zijn max zit zie ik verder geen voordelen om naar een 64b versie te gaan.
ook voor bijv gamen zou de huidige 4gb(3.2gb)ruim voldoende zijn...

@Mrmusic: klopt ook....ik wil nu verder wel even kijken wat mobo aan geheugen aankan.Als ie al op zijn max zit zie ik verder geen voordelen om naar een 64b versie te gaan.
ook voor bijv gamen zou de huidige 4gb(3.2gb)ruim voldoende zijn...

Mocht je ooit nog (klassieke) 16bits programmas willen gebruiken, dan zou je 32Bits kunnen overwegen. Tenzij je Win7 Pro, Enterprise of Ultimate kiest, die hebben een XP mode, waarop je dan die oude proggjes kunt gebruiken ;). (Win7 32b Pro, Enterprise en Ultimate hebben deze XP mode trouwens ook :P)

Er kan max 8gb op dat bord aan intern geheugen.
Wil je je geheugen een keer uitbreiden dan ja naar de 64b versie.
Wil je dit niet en je vindt het wel best zo dan zie ik geen verdere voordelen om een 64b versie te nemen.

Aan jou de keuze...

Waarom zou ik niet voor de 64 bit versie gaan dan? Meer nadelen als voordelen? Zoja, welke?

Voordelen:
- Ondersteuning voor meer geheugen.
- (schijnt) sneller (te zijn)
Nadelen:
- Oude hardware zonder 64b drivers werkt niet

Ik zou zeker voor de 64b versie gaan, maar dat is persoonlijk. Als je een oudere printer/scanner/camera hebt, die geen 64b drivers heeft, zou ik het niet doen...

Download even de Windows 7 upgrade advisor na een analyse word er aangegeven welke drivers het mogelijk niet gaan doen voor zowel 32 als 64 bit. Als daar geen problemen zijn zou ik 64 bit kiezen zodat je je ram nog kunt upgraden. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan