Hallo mede helpmijers.
Ik heb net een nieuwe pc, zelf gebouwd, en daar wou ik Windows 7 op.
Ik installeer gewoon volgens het boekje, dan staat er installatie voltooien, dan start hij opnieuw op. Dan krijg ik dat logo'tje van Windows wat tevoorschijn komt. Dan krijg ik (snel) een blauw scherm, en dan reboot mijn computer.
Ik heb echt geen idee hoe dit komt, ik kan ook niet lezen wat er op dat blauwe scherm te zien is. Het gaat 1 seconde, dan istie weg.
Windows 7 32 bit werkt wel gewoon, maar ik wil 64 bit, omdat ik anders niks aan mijn 4 Gb geheugen heb.
Ik heb dan meteen nog een vraag, weet alleen niet of ik die hier bij mag zetten
.
Ik heb DDR2 800Mhz geheugen gekocht, heb ook een mobo die dit ondersteund: ASRock AliveXfire-eSata2, maar als ik in de bios ga, ziet ik staan: 400 Mhz (DDRII800). Hoe komt dit? Het is echt 800 Mhz geheugen. CPU-Z zegt ook hetzelfde, die gaat soms nog lager.
Mijn system specs zijn:
ASRock AliveXfire-eSata2
AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5 Ghz
4Gb PC2 - 6400 CL5, Kingston ValueRam. Dual Channel
Ati Radeon HD4850
WD 320 Gb S-Ata
En de rest is niet nodig toch?
Iniedergeval bedankt!!
Ik heb net een nieuwe pc, zelf gebouwd, en daar wou ik Windows 7 op.
Ik installeer gewoon volgens het boekje, dan staat er installatie voltooien, dan start hij opnieuw op. Dan krijg ik dat logo'tje van Windows wat tevoorschijn komt. Dan krijg ik (snel) een blauw scherm, en dan reboot mijn computer.
Ik heb echt geen idee hoe dit komt, ik kan ook niet lezen wat er op dat blauwe scherm te zien is. Het gaat 1 seconde, dan istie weg.
Windows 7 32 bit werkt wel gewoon, maar ik wil 64 bit, omdat ik anders niks aan mijn 4 Gb geheugen heb.
Ik heb dan meteen nog een vraag, weet alleen niet of ik die hier bij mag zetten

Ik heb DDR2 800Mhz geheugen gekocht, heb ook een mobo die dit ondersteund: ASRock AliveXfire-eSata2, maar als ik in de bios ga, ziet ik staan: 400 Mhz (DDRII800). Hoe komt dit? Het is echt 800 Mhz geheugen. CPU-Z zegt ook hetzelfde, die gaat soms nog lager.
Mijn system specs zijn:
ASRock AliveXfire-eSata2
AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5 Ghz
4Gb PC2 - 6400 CL5, Kingston ValueRam. Dual Channel
Ati Radeon HD4850
WD 320 Gb S-Ata
En de rest is niet nodig toch?
Iniedergeval bedankt!!