Windows 7 64 bit ondersteund maar 3,25GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Beste mensen,
Ik heb een nieuwe computer gekocht met daarin 4GB DDR2 geheugen,Heb er een nieuwe windows 7 opgezet.
wist uit ervaring dat de 32 bit versie van windows 7 maar tot 3,25 GB.
maar heb er nu een 64 bit versie op staan en geeft wel aan dat er 4GB in zit maar gebruikt maar 3,25.
wie heeft de oplossing? Bijlage: g.jpg

Laatst bewerkt:
Er staat in die bijlage toch echt: 64-bits besturingssysteem...

Er staat inderdaad dat er een 64BIT Windows geïnstalleerd is. Heeft de pc mogelijk een onboard videokaart?

Hallo,
Ja de pc heeft een onboard videokaart maar heb een nvidia geforce ingezet. wat heeft het met die onboard videokaart te maken als ik vragen mag?

Onboard videokaart, maakt gebruik van shared memory. Deze pakt dus geheugen van het fysieke geheugen af.

en hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel gewoon de volle 4 GB pakt?

Onboard uitgeschakeld in het Bios? Neem aan de monitor kabel op de Geforce aangesloten.

Ja de monitor kabel zit aan de geforce. Is het gewoon mogelijk om hem uit te schakelen via de Bios? ik heb hem namelijk niet zelf uitgeschakeld?

Hangt van het moederbord af, kun je waarschijnlijk wel in de handleiding van het moederbord terug vinden.

Ik weet wel welk merk en type moederbord het is maar heb geen handleiding. is deze te downloaden via de site?

Bij de meeste fabrikanten kun je de handleiding inderdaad downloaden.

heb in de bios gekeken maar geen manier gevonden om de onboard videokaart uit te schakelen. Het moederbord is van Fujitsu siemens Type: D2151-A2x Maar daar is geen handleiding voor beschikbaar.

Hoi....

Zou je het volgende eens willen nakijken?Ik garandeer je niets en mocht dit het niet zijn dan houd voor mij ook weer op.
Type in zoekvak:msconfig.
Ga dan naar tabblad: opstarten en kies daar voor geavanceerd.
Staat er een vinkje bij max memory??zo ja..vinkje weghalen

Moet zijn tabblad:

Computer opstarten...

Tabblad Opstarten geeft iets anders....

:p:p

Ik zit met een engelse versie en daar heet het BOOT.De ander is bij mij startup.
Vandaar maar even mijn vrije vertaling.:p:D

Maar wat moet er dan veranderd worden zodat ik wel gewoon de volle 4 gb kan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan