windows 7 64 bit start vreemd op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Berichten
148
Hallo,

ik heb sinds een week een andere computer.
asus am3 moederbord.
am3 AMD athlon II x4 630 processor
2 gig ddr3 1333 geheugen
sata HD

Hierop heb ik windows 7 64 bit draaien.
als ik de computer opstart dan is hij ongeveer met 35 seconden bij het bureaublad. het rondje wat aangeeft dat hij nog aan het laden is verdwijnt dan. als ik dan in de komende 25 seconden bijvoorbeeld iets wil opstarten zoals internet, dan reageert hij niet en duurt het ongeveer 10 seconden voordat het is opgestart.
daarna draait de computer weer prima. (lijkt wel of hij ff wakker moet worden)

hiervoor had ik een 939 moederbord met een 3000 + single core processor en draaide het
wel meteen wanneer het opstarten klaar was.:shocked:
 
Even bij Taakbeheer kijken wat er allemaal opstart(CTRL-Alt-Del) en uitvinken wat je niet nodig hebt.
Als het een kant en klare PC was(niet laten bouwen)heb je kans dat er flink wat meuk af de fabriek is meegeleverd ( programma's\Trials ) enz.

Succes:thumb:
 
heb ik al gedaan. er wordt geen onzin opgestart. alleen virusscanner, windows en een processor programma van het moederbord.
Ik heb de PC zelf in elkaar gezet. staat verder dus geen rommel op.
er is 800 mb in gebruik als de computer is opgestart.
 
Weet iemand hoe ik kan zien waar de pc mee bezig is tijdens het opstarten zodra hij het bureaublad tevoren tovert. het opstarten van taakbeheer lukt op dat moment namelijk niet omdat hij zo druk bezig is met iets.
 
Je hebt kans dat windows dan nog aan het indexeren is. Dit word(als het goed is) vanzelf steeds minder. Het duurt langer naarmate je meer opslagruimte hebt.
Je kunt het indexeren ook uitzetten.
En windows 7 optimaliseert zichzelf met opstarten.
 
zal het proberen. heb 1160 gig aan opslag, misschien dat het er iets mee te maken heeft.
 
probleem heb ik uiteindelijk kunnen oplossen door op de site schoonepc.nl te lezen over het uitschakelen van onnodige services. sinds ik dat gedaan heb, is de opstart vertraging verdwenen en kan ik meteen aan de slag zodra het bureaublad in zicht is.
:thumb:
 
Heb je daarmee je virusscanner niet uitgeschakeld? Zijn automatische updates of zo? Want op een clean PC is dat meestal het enigste die voor vertraging zorgt: Virusscanners.
 
nee, ik heb mijn virusscanner niet uitgeschakeld. op de site van schoonepc word omschreven waarvoor de service gebruikt word van windows 7. en als je die service niet gebruikt, dan kun je hem uitschakelen. het gaat dus alleen om services van windows 7 en niet van andere programma's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan