Windows 7 64 bit X-fi geluidskaart geen geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Ik had er last van dat ik krakend geluid kreeg, dus ik de kaart eruit gehaald alles schoongemaakt en erweer in gezet. Nu dacht ik laat ik de kaart ook even opnieuw installeren weet ik zeker dat ik goed zit. Installeren gaat geweldig maar heb geen geluid meer want hij heeft alleen spdif terug geinstallerd, dus niet mijn normale ingangen.

Ik heb een Dell Xps710 met een losse X-fi geluidskaart.

Alle hulp is welkom !! :thumb:

Na heel wat gespeur op het internet ben ik erachter waarom mijn geluid kraakte en niet goed werkte en waardoor het gekomen is. :d

Ik had namelijk 8gb werkgeheugen in mijn pc gestopt en nu blijkt dit te gebeuren als je meer dan 4 gb in je pc stopt als je een Dell Xps hebt maakt niet uit welk type ik heb de 710. Nu had ik op een site drivers gevonden die niet van Creative waren en die heb ik geinstalleerd. :thumb: Probleem helemaal opgelost.

Het blijkt dat mijn pc teveel geheugen voor de geluidskaart vrijmaakte en hierdoor de kaart ging echo'en en hierdoor zijn geluid begon te over moduleren waardoor de kaart uitviel en kraakte.

Dacht meld het hier nog even misschien zitten er meer mensen met hetzelfde probleem en is dit de oplossing voor je. Succes ermee. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan