Windows 7 (64bit) staakt downloads na enkele MB's

Status
Niet open voor verdere reacties.

remziej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Beste mensen,

Na 2 uur google-en en zoeken en proberen geef ik het op en vraag ik jullie om wat advies en hulp. Ik heb voor mijn oom een nieuwe pc aangeschaft en hierop staat geïnstalleerd: Windows 7 64bit. Nu had ik even wat programmatjes nodig voor hem dus WinRAR geïnstalleerd, Avast anti virus geïnstalleerd en dat ging prima want die waren max 20mb groot...

Vervolgens moesten we een ISO file downloaden van 500mb en hierbij stopt hij na 50mb, soms na 100mb pas en vanmorgen dacht dat hij het deed maar stopte alsnog op 250mb.

Allerlei andere bestanden geprobeerd te downloaden van 100mb, 50mb, 1000mb maar hij stopt willekeurig bij een X aantal mb's te hebben gedownload.

Dit getest met IE8 en Chrome en beide hebben dit probleem. Zelfs een download manager programma heeft dit probleem en stopt met downloaden...

Ik denk dat het in de rechten van een temp map zit, maar nu is vraag waar en hoe... Iemand anders een idee/advies/tips?

Bedankt alvast

Ik heb net FireFox gedownload (13mb en dit gaat dus wel goed) en ik had goede hoop voor FireFox maar helaas op 325/522mb stopt de download ook en staat er simpelweg:

57 seconden resterend -- 325 van de 522 MB (4,1 MB/sec) maar er gebeurt niets meer wat je ook doet...

Ik heb gisteravond Windows 99 updates laten downloaden en installeren nadat het al niet lukte en zal hem nu nog 8 andere updates laten installeren waaronder IE9.

Word er draadloos of bekabeld gesurft, en aan welke snelheid?
Welk type internet abonnement heb je bij je provider.

Bedraad internet via Ziggo 120mbit, dit is verder het probleem niet want de andere PC en laptops in het huis kunnen dit allemaal wel.

EDIT, volgens mij zojuist het probleem opgelost met een Optionele Update van Windows 7, deze gaf een update aan voor de netwerk kaart en nu kon ik zojuist met Firefox zo'n 1000mb bestand downloaden van BBNed om je snelheid mee te testen. Nu ook een test gedaan met IE9 met de download manager en hij houd hem strak op 14.0MB/sec zonder te stoppen met downloaden!

Probleem lijkt dus in de netwerkkaart driver te hebben gezeten...

@seniorke bedankt voor je hulp/advies

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan