Windows 7 64bit ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

AceMeist0rr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Hallo daar lezer,

Sinds kort heb ik legitieme Windows 7 Ultimate 64 bit NL.

Het werkt 100% goed, alle drivers prima geinstalleert maar er is 1 probleem: Tijdens spellen krijg ik veel minder fps dan ik met Windows XP 32bit had.

Mijn systeem:

Processor: Q8200 Quad @ 2.33ghz
Videokaart: 9800GT ASUS GDDR3 512MB PCI-e x16
Moederbord: Foxxcon i610 nvidia chipset
340GB
4GB DDR2 @800mhz Kingston
420Watt Silencer (dure voeding)

Windows prestatie index geeft overal 7,1 etc. behalve op hardeschijf 5,9

--------------------

Ik heb alle drivers, geen vraagtekens bij hardware-overzicht en alles werkt prima, behalve in game.

Ik heb bijvoorbeeld Call of Duty 4 modern warfare dat prima draaid, maar op laag FPS.. althans lager dan normaal. Ik draai op 1200x1024 reso en alles op zijn hoogst en krijg ongeveer 140 fps gemiddeld op zijn laagst, maar dat was normaal 200

Met Call of Duty 2 was het een heel gedoe om dat uberhaupt te kunnen draaien en ik moet de affiniteit telkens op 4 cpu's zetten omdat hij dat met 1 opstart.

Mijn fps in Call of Duty 2 is lager dan in Call of Duty 4 wat opmerkelijk is.

---------------------------------------

Ok dus mijn vraag:

Wat heb ik over het hoofd gezien? Drivers zijn in orde, pc is prima in orde en ik heb de 64 bit versie windows dat perfect schikt voor mijn hardware.

Is het iets wat ik in windows verkeerd hebt staan of toch een driver ergens gemist? Het lijkt me sterk .. maar andere hebben dit niet dus ik heb misschien iets over het hoofd gezien..

Help :)

Jeroen

ik had precies ditzelf probleem, en heb er ook geen oplossing voor gevonden :/ op een ander os werkt het prima :/

Windows 7 is nog nieuw.
De driver ect zijn nog lang niet optimaal, terwijl op xp alles al uitgekookt is.
En volgens mij ondersteund de call off duty serie geen 64 bit, dus zal gewoon op 32 draaien.

Maar je meer geen ene ... tussen 140 fps en 200.
Dit zal in de toekomst wle beter worden.

en vergeet niet windows 7 vraagt meer geheugen dan xp

bij mij werkt het ook op vista stukken beter,... heb op vista nu totaal geen probleem, alleen bij win7 laggde me game vreselijk, terwijl ik toch alle drivers had geinstalleerd en geupdate

windows 7 is inderdaad nog niet super om te gamen.

Zelf crashed m'n pc ook als ik bv cod waw speel op m'n creative x-fi.
Schakel ik deze uit in apperaat beheer en gooi ik het geluid op de onboard is er niets aan de hand.

gewoon wachten op betere drivers

windows 7 vereist 2 GB aan RAM geheugen minder dan dat raad ik je niet aan.
en helemaal niet als je wilt gamen

en je moet ook even wachten tot windows 7 SP1 uit komt zal nog wel ff duren

ik zou zeggen blijf nog een half jaartje met windows xp/vista en ga dan over tot windows 7
op het moment is windows 7 nog niet supported door de meeste applicaties

Hmmm

Fijn zoveel reacties te zien in een vrij korte tijd.

Ik denk niet dat een service pack veel uitmaakt in performance, maar de drivers gedeelte wel zeker. Ik ben er inderdaad van overtuigd dat de eerste echte driver over een tijdje pas gelanceert wordt en wie weet net zoals in XP pas wanneer je de 1e/2 service pack geinstalleert hebt wat ik dus had met mijn moederbord driver van mijn oude computer.

Anyways, dit stelt nog steeds vast dat mijn prestaties in game belachelijk zijn. Een oud spel als Call of Duty 2 dat in 2005 uitkwam op een engine dat mijn kaart easy zou moeten kunnen draaien, niet te praten over 4 GB snel geheugen..

Het blijft een misterie voor mij .. alle drivers zijn up to date, zelfs zo'n driver opspeur programma ziet niets en die ziet normaal altijd wel wat.

Ik blijf nvidia.com regelmatig checken voor nieuwe drivers, denk dat een verbetering op zijn plaats is.

Mocht hier iemand lezen die denkt: "het is heel wat anders" .. vertel het me graag .. ik denk dat er een hele hoop meer hier hetzelfde probleem hebben.

Mvg,

Jeroen

ps. mijn windows ziet de scores prima:

k013kg.jpg

http://i37.tinypic.com/k013kg.jpg

Laatst bewerkt:
Wel kwam ik dit tegen. Hij herkent iets niet mijn physx en ik heb de nieuwste driver, OOK de physx SDK + hij ziet physx ook in nvidia control panel en staat enabled..

[smallimg]http://i37.tinypic.com/zoavbs.jpg[/smallimg]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zou draaien allemaal op de 32 bits versie van Windows 7....

heheh :) maak even een dual-boot en probeer ;)

Ik heb nog wel een HD liggen met xp erop, die ik zou kunnen gebruiken om te testen.
Misschien het weekend als ik tijd te veel heb :)

En lees ook fit nog in de startpost:

Sinds kort heb ik legitieme Windows 7 Ultimate 64 bit NL

Ben wel benieuwd waar die dan vandaan komt.....

antwoordjes

Op het Physx antwoord:

Ik heb die driver al

Op het legitieme deel:

Ik heb goed contact met een computerzaak dat al OEM versies had.

En lees ook fit nog in de startpost:

Sinds kort heb ik legitieme Windows 7 Ultimate 64 bit NL

Ben wel benieuwd waar die dan vandaan komt.....

daarnaast zijn ook via msdn al legitieme versies verkrijgbaar, heb hem al geruime tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan