Windows 7 ( 86 en 64) pro binnen windows 2003 domein schrijft roaming niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
361
hallo,

ik heb netwerk met windows 2003 ( moet 2008 worden tzt)
aantal windows7 pro bij afmelden in domein wordt profiel niet weggeschreven op server 2003 en dus ook niet opgehaald, dus iedere keer opnieuw profiel( mail) instellen :(:(

wie weet oplossing, rechten staan goed, netwerk is zowel bedraad of draadloos, beide geven zelfde probleem.

alvast bedankt voor het meedenken,

Ronald
 
Heeft het wel gewerkt?
Zo ja wat is er onlangs veranderd, backwards werken kan het probleem meestal oplossen.

Anders moet je paden in de profielen nogmaals goed bekijken.
Maak bv. eens een test account aan op je W2K3 server..
Vul bij profilepad in \\servernaam\profieldir\%username%

Log in- en weer uit met dat account. Bij het uitloggen moet dan de profielmap er staan als het goed is tenminste.
Als extraatje kan je ook nog een homedir toevoegen, op een andere plek natuurlijk en en in dat pad op die user in de AD zet je \\servernaam\homedir\%username%

Namen zijn fictief natuurlijk.

Op lokaal niveau zou je de eventvwr eens uit kunnen spitten, daar zou ook een melding moeten staan.

PS check ook even op de rechten op de servermap van de profielen goed staan. Op shareniveau kan je everyone FC geven, op ntfs niveau geef je read & execute, LFC en read. Als laatste moet je standaard op je server als administrator niet in de profiel map moeten kunnen. Dit is een expliciet recht voor de user. (als admin kan je het omzeilen maar dan kan de user er meestal niet meer in)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kawaknaller,

dank voor je reactie.

alles werkte goed toen in op de werkstations winXP pro had draaien.

ik kan vanaf win7 pro netwerkverbinding maken naar profiels bij de eerste keer inloggen vanaf een nieuwe pc slaat hij daar ook alles goed op. maar bij het opnieuw inloggen gaat het mis

groet,

Ronald
 
En wat staat er in je eventlog?
daar zou wat moeten staan omdat je client op de server inlogt en dus de rechten krijgt die in de AD op hem gezet zijn, in dit geval zal er dus geprobeerd worden om "verbinding" te maken met de profielen map.

belangrijk is dus om te weten wat je eventlog daarover zegt...op de Win7 machine dus he :D

>>> Er schoot mij iets te binnen.....heel lang geleden had ik ook zoiets met Vista (= eigenlijk Win7) en dat gaat dus niet werken. Dus het profiel wat je gebruikt daarmee mag je dus niet mee inloggen via een WinXp machine... die profilen XP vs Win7 zijn nml niet compatible. In jou geval is het dus een of of situatie. Snap je wat ik bedoel. In die profielenmap zie je waarschijnlijk iets met .v2....dat is dus je vista/win7 profiel.
 
Laatst bewerkt:
:( helaas werkt het nog niet goed.
inmiddels is de server 2003 vervangen voor een server 2008R2, alles lijkt goed te werken. plaats ik iets op buroblad en log in op een andere pc in dan staat dat ook weer netjes op buroblad. echter mail, outlook 2010 blijft problemen geven. lijkt erop dat de instellingen niet goed worden meegenomen naar de server. wie o wie weet de oplossing.
op de server wordt netjes de map met profiles gevuld met de bekende items zoals contactpersonen etc. ik heb de map met documenten op een andere plaats neergezet, hierin zit ook link naar foto's( afbeeldingen), link naar muziek, link naar favorieten. Dit werkt allemaal goed, echter in de map profiles wordt de map AppData gemaakt, met hierin local. locallow en raoming. lijkt erop dat de pst bestanden niet worden overgenomen.


Alvast bedankt,

groet,
Ronald
 
Je kunt niet met 2 profielen werken, waarschijnlijk heb je over mijn laatste opmerking heen gelezen.
De user structuur is te verschillend van elkaar het is dus echt een of of situatie.

En euh...een pst meenemen in een profiel is niet handig. Een pst groeit en straks trekt je weet ik niet hoeveel mb's over je netwerk. Handiger is om die pst op bv. je H-schijf te zetten, deze wordt sowieso dan aangemaakt per inlog.
 
Laatst bewerkt:
mischien heb ik me niet geheel duidelijk gemaakt.

draai nu windows server2008R2 met een aantal pc en laptops (nu nog met kabeltje) draadloos wordt volgende probleem. ik heb op ene pc account. Ronald, met daarin mail, outlook2010. verschillende koppelingen. zoals muziek die verwijst naar een dir op de server. afbeeldingen, verwijst ook naar dir op de server. de linken naar de server worden middels een cmd gemaakt. Alles lijkt goed te werken alleen outlook 2010 wil niet.
groet,

Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan