Windows 7 Activation ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikevdkooij

Banned
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
157
Hallo allemaal..

Ik heb een legale windows 7 gekocht (ultimate) en op mijn pc gezet 1jaar geleden..

Nu is die product code voor de helft versleten !! :D Help me please..

Hoe moet ik nu activeren ?
 
Je hebt hem dus opnieuw geïnstalleerd nu?
of heb je hem nog op een computer staan?
 
volgens ik versta kan je de productcode niet helemaal meer lezen ?
 
Sorry maar dáár heb ik nog nooit van gehoord.
Op mijn notebook is de tekst ook van de sticker gesleten, de productcode (het belangrijkst) is nog wel leesbaar. Destijds heb ik er ook een foto van gemaakt voor het geval dat. Dus het komt meer voor.
 
kijk heeeel goed. Kun je het echt niet lezen?: Je bent verdoemd:p
denk dat er dan niets anders op zit dan nieuw kopen of via de illegale methodes activeren
 
Op mijn notebook is de tekst ook van de sticker gesleten, de productcode (het belangrijkst) is nog wel leesbaar. Destijds heb ik er ook een foto van gemaakt voor het geval dat. Dus het komt meer voor.
Daar dacht ik in eerste instantie niet aan :d maar dat is mijn interpretatie :eek:
Tijd voor de laptopfabrikanten om een speciale inkeping in de behuizing te laten maken waar die sticker ingeplakt kan worden! Wat ook kan is er een stuk plakband overheen plakken.:)
 
Laatst bewerkt:
De meeste laptops hebben OEM installaties.
Vaak zijn die dus uitgerust met een SLIC 2.1 tabel in de Bios
Dus kun je kijken of je het bijbehorende certificaat kan achterhalen (de meeste zijn uitgelekt)
En op die locatie staat vaak ook de master OEM code voor de desbetreffende fabrikant.

Met een SLIC-tabel, XMS-MS certificaat van de fabrikant en een OEM sleutel is hij offline te activeren

wiki info:
Some BIOSes contain a "SLIC", a digital signature placed inside the BIOS by the manufacturer, for example Dell. This SLIC is inserted in the ACPI table and contains no active code. Computer manufacturers that distribute OEM versions of Microsoft Windows and Microsoft application software can use the SLIC to authenticate licensing to the OEM Windows Installation disk and/or system recovery disc containing Windows software. Systems having a SLIC can be activated with an OEM Product Key, and they verify an XML formatted OEM certificate against the SLIC in the BIOS as a means of self-activating. If a user performs a fresh install of Windows, they will need to have possession of both the OEM key and the digital certificate for their SLIC in order to bypass activation; in practice this is extremely unlikely and hence the only real way this can be achieved is if the user performs a restore using a pre-customised image provided by the OEM.

Een beetje googlen geeft je wel meer info

Deze post gemaakt in de geest van "over wares en hacks mag wel gesproken worden maar geen links/files/etc aanbieden" als dit al illegaal zou zijn. Toch ter controle de Sectie Mod op de hoogte gebracht.
 
Laatst bewerkt:
Ellasar zei:
Deze post gemaakt in de geest van "over wares en hacks mag wel gesproken worden maar geen links/files/etc aanbieden" als dit al illegaal zou zijn.
Dit wordt inderdaad gehanteerd.
 
Zoek maar eens naar de DAZ loader (huidige versie is 1.9.5). Tik maar eens in op google, dan neem ik aan dat je er wel uitkomt.
 
Ik heb dit zelfde probleem, en ik heb ook de Windows Loader (1.9.5) geprobeert, maar het werkt niet, omdat ik een Packard Bell heb.
Dus kan iemand mij hiermee helpen, aub?

-MVG, KillerCalis
 
Nee we kunnen niet helpen met een oplossing aangezien dat illegaal kan zijn.
Wel door je een onderzoeksrichting te geven
Een loader is per definitie een illegale tool wegens het omzeilen van de WAT (Windows Activation Technologie) door vlak voor het opstarten van Windows een SLIC tabel te injecteren welke Windows voor correct aanneemt op die manier kun je dus machines die niet in het bezit zijn van de officiele SLIC tabel toch kan uitrusten met een illegale kopie van Windows 7.

De die hierboven vermeld word kan ook gebruikt worden om alleen het benodigde certificaat en het benodigde code te injecteren om op die manier gebruik te kunnen maken van jou officiele SLIC tabel. Uitgezocht heb ik het niet maar aangezien je bij een laptop doorgaans een OEM licentie hebt en op deze manier ook je windows 7 op OEM wijze activeert lijkt me dit laatste een legale actie. het enige verschil is dat je bij de SLP methode geen verbinding met het internet nodig hebt om te activeren.


Jou oplossing zal liggen in het feit dat je SLIC tabel, het certificaat en je serienummer niet bij elkaar horen er zijn tools beschikbaar om daarop te checken alleen heb ik daar zo 123 geen download voor gevonden (maar ik vermoed dat de site waar je die loader vandaan heeft daar ook wel in kan voorzien)
 
Laatst bewerkt:
PB, Asus, Acer, MSI het zou niet uit moeten maken wat je hebt. Mijn MSI notebook draait prima op een Asus code.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan