Windows 7 activeren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter R4D4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R4D4

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
61
Na het installeren van een originele Win7 kreeg ik na een paar dagen de melding om windows te activeren.
Vervolgens krijg ik de melding dat de productcode niet gebruikt kan worden.
(windows is waarschijnlijk OOIT eens op een andere locatie op een andere pc gebruikt....die het overigens nu niet meer erop heeft staan).

Kun je nu gratis/vrijblijvend een nieuwe productcode aanvragen of werkt het niet zo simpel?
 
Laatst bewerkt:
Vervelend probleem:(. Je zult en key moeten kopen en dat is niet gratis:(. ik geloof zo'n 50-70 euro. Gewoon bellen naar Microsoft Nederland. Niemand zal jou een crack geven want in de algemene voorwaarden van Helpmij.nl staat dat er geen links naar cracks o.d. mogen worden gegeven.

Suc6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de voorwaarden staat ook dat er niet om gevraagd mag worden!!

@Bassie9: Jouw edit verwijderd.Daar zijn de moderators voor.
 
Laatst bewerkt:
Welke melding krijgt u precies te zien wanneer u uw Windows probeert te activeren? Wat is de exacte melding? Naast de melding dat deze productsleutel niet gebruikt kan worden, wordt meestal ook aangegeven waarom deze niet gebruikt kan worden.

Of en hoe u een productkey kunt activeren op een nieuwe Windows installatie heeft te maken met het soort licentie die bij deze productkey hoort. Bijvoorbeeld een OEM licentie is niet overdraagbaar naar een nieuwe computer. Een OEM licentie wordt gekoppeld aan 1 computer en kan daarna niet meer gebruikt worden op een andere computer. Dit is de beperking van een OEM licentie waarvan de kostprijs ook een stuk lager ligt dan bijvoorbeeld een Retail licentie. Een retail licentie (de Windows versie die men in de winkel of online kan aanschaffen) is te krijgen als een full product of een Upgrade versie. Deze licentie is wel overdraagbaar naar een nieuwe computer. Maar ook hiervoor geld dat deze licentie slechts op 1 computer tegelijkertijd gebruikt mag worden.
 
Alleen dit:

De opgegeven productcode kan niet worden gebruikt om Windows op deze computer te activeren.



details:

De volgende gegevens zijn in deze fout gevonden:

Code:
0xCoo4Coo8

Beschrijving:
De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegven productcode niet kan worden gebruikt.
 
Activeren kan op een andere manier & dat is via de dos-prompt.

Combineer eerst [windowstoets+r] -> typ: CMD

Met deze opdracht kan je de windows licentie code opgeven.
slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

En deze opdracht wordt de windows activering uitgevoerd.
slmgr.vbs -ato


Mocht je nog steeds problemen hebben met de windows activering ,dan kan je de opdrachten voor rearm Windows 7 uitvoeren.
By the way ,dit kan ook je windows trail periode weer terug zetten naar 30 dagen.

1. slmgr.vbs /rilc
2. slmgr.vbs /rearm
3. Herstart je computer.

Tenslotte kun je contact opnemen met Microsoft: 020 - 500 1500 & vraag naar de activeringsafdeling.
 
Meer informatie over deze foutcode is te lezen op de volgende website:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Windows-7-activation-error-0xC004C008

Met name de volgende stappen kunt u dan uitvoeren:
Activeren via de telefoon

1.
Open Windows activeren door op de knop Start te klikken, met de rechtermuisknop op Computer te klikken, Eigenschappen te kiezen en vervolgens op Windows nu activeren te klikken.*

2.
Klik op Andere activeringsmethoden weergeven.

3.
Typ uw Windows 7-productcode en klik op Volgende.

4.
Klik op Geautomatiseerd telefoonsysteem gebruiken en klik vervolgens op Volgende. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

5.
Klik in de vervolgkeuzelijst op de dichtstbijzijnde locatie en klik op Volgende.

6.
Bel een van de weergegeven telefoonnummers. U wordt via een geautomatiseerd systeem door het activeringsproces geleid.

7.
Wanneer u daarom wordt gevraagd, voert u op de telefoon de installatiecode in die u op het scherm ziet.

8.
Noteer de bevestigingscode die u via het telefoonsysteem krijgt.

9.
Typ bij stap 3 de bevestigingscode in de daarvoor bestemde ruimte. Klik op Volgende en volg de instructies.

10.
Als de activering mislukt, blijf dan aan de lijn. U wordt dan doorverbonden met een medewerker die u helpt bij de activering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan