Windows 7 administrator account verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste mensen,

Ik heb momenteel een laptop waarop alleen een useraccount is aangemaakt met beperkte rechten waardoor het zelfs niet mogelijk is om een printer te installeren. Nu wilde ik inloggen met administrator account maar dat wordt nergens getoond.
Ook de opdracht in het uitvoerscherm (windows+R) zoals control userpasswrds2 werken niet en wordt er telkens gevraagd om een administator account.
Tot het register via regedit krijg ik overigens wel toegang.
Ik verwacht dat daar ergens het administrator account uitgeschakeld is, maar zou dit graag weer inschakelen... maar hoe dien ik dan te werk te gaan?

Nu las ik dat het administratoraccount standaard verborgen is in windows 7 en dat dit in te schakelen is door in de opdrachtprompt het volgende commando te typen: net user administrator /active:yes

Maar ook na deze opdracht is er nog steeds geen administrator account aanwezig.

Bij voorbaat dank voor uw reacties en adviezen.

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
In de command-line eerst "net user administrator /active:yes" invoeren al geprobeerd?
Overigens is het control userpasswords2 maar als je geen admin rechten hebt schiet je daar nog niets mee op.

Ook al via veilige modus als admin aan te melden geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Hoi Lange Pier,

Ik bedoelde overigens control userpasswords2 maar had het hier verkeerd vermeld.

Ik heb de opdracht " net user administrator /active:yes " ook geprobeert maar ook dit zonder resultaat. Type ik deze regel in het cmd venster dan krijg ik melding Systeemfout 5.

Ik zal nu eens proberen of ik als administrator in veilige modus in kan loggen.

Overigens nog bedankt voor je snelle reactie !!!

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geprobeerd als administrator in veilige modus in te loggen maar ook dit lukt niet.
Is er iemand die het verlossende antwoord op mijn vraag heeft??

Bij voorbaat dank !!

Mvrgr. Mark

Bedankt voor je reactie TheKnight,

Ik heb jou advies opgevolgd en heb nu weer een administrator account in Windows 7 !! :-)

Nogmaals bedankt !!

Gr. Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan