Windows 7: Alles weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burned

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Hallo allemaal, ik werk in een computer winkel voor aardig wat tijd nu en er is me nu toch echt iets vreemds overkomen waar ik echt geen oplossing voor kan vinden.

Ik had een laptop die stuk was, helemaal opnieuw geinstalleerd, netjes gemaakt etc etc. Dag mee bezig geweest. Wil mijn baas die vervolgens gaan weg brengen, komt hij bij de klant aan en ALLES is weg behalve de windows installatie. Alsof hij zichzelf gewoon helemaal terug heeft gezet.

Het bureaublad was leeg op een paar icoontjes na, de documenten waren weg, alle ge-instaleerde dingen waren weg, zelfs in het mapje Program Files stond niets.

Hoe kan dit? Dit is toch niet mogelijk? Mijn baas is er natuurlijk zeer ontevreden over! :(

Ik vindt dit wel heel typisch. Iemand heeft er met zijn fikken aangezeten of door een virus.

Ik vindt dit wel heel typisch. Iemand heeft er met zijn fikken aangezeten of door een virus.

Bedankt voor de snelle reactie.

Ja maar wie zal dat willen doen? Ik ben de enige geweest die met de laptop heeft gewerkt. Virus sluit ik uit. Aangezien hij helemaal opnieuw geinstalleerd was.

Heeft ie niet de verkeerde laptop afgegeven? :) zou zomaar kunnen.
Software verdwijnt niet zomaar van je PC...

Zelfs al doe je systeem herstel blijft het in je programfiles ect staan.
Alleen vedwijnt het dan wel op je bureaublad en sofware lijst.

Heeft ie niet de verkeerde laptop afgegeven? :) zou zomaar kunnen.
Software verdwijnt niet zomaar van je PC...

Zelfs al doe je systeem herstel blijft het in je programfiles ect staan.
Alleen vedwijnt het dan wel op je bureaublad en sofware lijst.

Het was de goede laptop. Ik ben er eerlijk gezegt helemaal verbaasd van. Ik vraag mezelf echt af "hoe kan dit?"

Heb ook het slechte gevoel dat dit tot mijn ontslag zal gaan leiden binnekort want mijn baas is zeer zeker niet vrolijk met mijn komst vandaag. Alhoewel ik wel weer gewoon met mijn werk bezig ben, en tussendoor uitzoeken wat het nou mogelijk kan zijn.. :shocked:

Ik was ook weleens een hoop kwijt, bleek dat alles op " hide" stond!
Zomaar spontaan.

Zeer rot voor je, echt jammer dat dit zo maar gebeurd.

Maar er moet toch echt een aanleiding zijn. Een kapotte harddisk kun je uitsluiten want 7 draait immers nog.
Er moet aan gerotzooit zijn of al eerder gezegt een virus.

Probeer het opnieuw?

Of lever hem zelf af, dan weet je ook zeker dat het goed werkt. :)

Ik was ook weleens een hoop kwijt, bleek dat alles op " hide" stond!
Zomaar spontaan.

Op hide? Waar kan ik dit vinden? En hoe ben je hier achter gekomen?

Zeer rot voor je, echt jammer dat dit zo maar gebeurd.

Maar er moet toch echt een aanleiding zijn. Een kapotte harddisk kun je uitsluiten want 7 draait immers nog.
Er moet aan gerotzooit zijn of al eerder gezegt een virus.

Probeer het opnieuw?

Of lever hem zelf af, dan weet je ook zeker dat het goed werkt. :)

Ja, ik blijf erover nadenken. Harddisk is uitgesloten, rotzooien is een mogelijkheid, maar zie geen aanleiding voor mijn baas om dat te doen. Kost hem immers tijd. Virus, gedeeltelijk uitgesloten, de laptop was opnieuw geinstalleerd. Nu kan het natuurlijk wel zo zijn dat het virus zich verschuilt in de bestanden van de persoon (de bestanden die ik had veilig gesteld).

Mijn baas gaat hem vanmiddag weer wegbrengen. Stiekem hoop ik natuurlijk nu dat hetzelfde gebeurd. :P

Nou goed, succes ermee hopen dat je niet ontslagen word.

P.S

Misschien wil je baas je weg hebben? XD

heb je niet gewoon de harde schijf per ongeluk geformatteerd?

Nou goed, succes ermee hopen dat je niet ontslagen word.

P.S

Misschien wil je baas je weg hebben? XD

Lolol, nah. :P Denk het niet tenminste. En als hij dat zal willen denk ik dat hij het wel gewoon zal zeggen.

heb je niet gewoon de harde schijf per ongeluk geformatteerd?

Nee, de laptop was klaar vlak voor ik naar huis mocht, en hij moest met het afsluiten updates installeren. Ik naar beneden toe toen ik naar huis mocht, zei tegen mijn baas "hij is klaar, alles staat erop hij is nu wel aan het updaten" en vervolgens krijg ik vandaag dit te horen, ik sta er nogsteeds van te kijken eigenlijk, denkend "hoe kan dit?!?!" :confused:

ja dan ben ik het toch eens met eerdere reacties. het zal wel een virus moeten zijn.

Oke, dan ga ik daar ook maar vanuit. :)

Heel erg bedankt voor de snelle reacties. Nu weet ik iniedergeval iets meer, en als het een virus is, moet hij in de bestanden van de klant zitten. Dus dan gebeurd het waarschijnlijk nog een keer! Vraag me af wat mijn baas er dan van zegt.

Als jullie nog meer opties weten, plaats gerust een reactie. Alle beetjes helpen. Hoe meer ik kan verzamelen hoe makkelijker ik mijn onschuld kan bewijzen. :D

Een virus zou het niet zijn. Ik zou niet weten welk virus dat is...
Er zijn hoofdzakelijk 2 soorten => virusjes die data verzenden (paswoorden, screens ect) en virusjes die je PC verkl*ten.
Nu is het verhaal dt je PC weer staat met de basis instellingen. Niet echt een virus-achtige actie.
Als er die was, zou ik hem af en toe wel willen voor een verse windows ;)

Het kan natuurlijk ook zijn dat het updaten fout is gegaan en je pc zichzelf "gerecovered" heeft na een goed werkend herstelpunt. In dit geval waarschijnlijk de basis windows.

Een virus zou het niet zijn. Ik zou niet weten welk virus dat is...
Er zijn hoofdzakelijk 2 soorten => virusjes die data verzenden (paswoorden, screens ect) en virusjes die je PC verkl*ten.
Nu is het verhaal dt je PC weer staat met de basis instellingen. Niet echt een virus-achtige actie.
Als er die was, zou ik hem af en toe wel willen voor een verse windows ;)

Het kan natuurlijk ook zijn dat het updaten fout is gegaan en je pc zichzelf "gerecovered" heeft na een goed werkend herstelpunt. In dit geval waarschijnlijk de basis windows.

ja dat kan idd dat de laptop zichzelf gerecovered heeft maar meestal moet je dat eerst accepteren. en er zijn meerdere virussen dan dat wat mukkel zei. je hebt ook die bestanden verwijderen.

ja maar de virussen die bestanden verwijderen laten meestal niks over die halen ook de windows installatie eraf en die stond er nog op

ja bestanden die gerelateerd zijn aan Windows. => Windows ver*****n dus.
Niet opstarten / errors / opnieuw opblijven starten / virus scanners eraf gooien.

Maar ik ken geen 1 virus die heel je windows weer basic terug zet. Zonder windows zelf aan te tasten.

Het is meer de vraag wat er gebeurd is tussen het updaten en afleveren bij de klant.
Zoals ik al zei, software verdwijnt niet zomaar.

/dual boot ?/

Als je de term "hide"niet kent, dan vraag ik me af wat je in de PC-zaak doet?
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan