Windows 7 Asus M3N78 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khoneini

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb weer eens een probleem die luid als volgt:
Ik heb ongeveer een jaar geleden een Asus M3N78 SE moederbord aangeschaft i.c.m. de volgende componenten:
Samsung Spinpoint 500GB HDD
Asus Nvidia GeForce 9800GT videokaart
Asus M3N78 SE moederbord
Kingston 4GB 800Mhz KVR800D2N6K2/4G
AMD X2 AM2+ processor weet niet precies welke

Nou probeer ik Windows 7 Home Premium te installeren op dit systeem. Wat mij al opviel tijdens het voorladen van de bestanden en het volgende,volgende,volgende klikken van de schermpjes tot het kopieren van de bestanden op de hdd was dat dit al tergend lang duurde. Vervolgens gaat hij dus de gekopieerde bestanden uitpakken en dan begint de ellende het ene BSOD na de ander(dus geen specifieke error code meerdere foutmeldingen) het rare is echter dat het moederbord op Windows XP een jaar ZONDER problemen heeft gedraaid. Ik heb zowel een 64bit versie van Windows 7 geprobeerd als een 32 bit versie beiden orginele OEM DVD's!

Ik weet 100% zeker dat het probleem te maken heeft met moederbord aangezien er een ander Asus moederbord in is gegaan en het hij het wel snel deed. nou is het niet de eerste keer dat ik dit probleem heb(ik ben werkzaam in een computerwinkel). We hebben het al eerder met een Asus AMD moederbord gehad.

Wat kan het probleem zijn? Ik weet dat er met Windows Vista enkele systemen problemen hadden met installeren aangezien de SATA controller ontbrak maar hij herkent wel gewoon mijn HDD/DVD brander! Het moederbord is trouwens WEL geschikt voor Windows 7 aangezien Asus drivers voor dit moederbord voor Windows 7 beschikbaar heeft:
http://support.asus.com/download/download_item_dna.aspx?product=1&model=M3N78%20SE&SLanguage=en-us&os=29

Hier de specificaties van het moederbord:
Nvidia nForce 720D chipset
Nvidia GeForce 8200 onboard video
2x Dual-Channel DDR2 1066MHz
1x PCIe 2.0
Gigabit LAN
HT 3.0 6-CH Audio
4x SATA 3GB/s
Socket AM2/AM2+

Wie o Wie kan mij helpen!
Alvast vriendelijk bedankt.

het is een nvidia chipset, is de dvd speler/brander aangesloten via sata, dan moet je ze loskoppelen en een ide brander erin zetten, heb het zelfde probleem gehad met een gigabit mobo met nvidia chipset, via de ide brander ging alles vlekkeloos.

had je all een ander besturing systeem uitgeprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan