Windows 7 backup niet te herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Singha34

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
In mijn pc zitten 2 harde schijven. Schijf 1 bevat 2 partities, C en D. Op C is het besturingssysteem Windows 7 geïnstalleerd en partitie 2 wordt gebruikt voor de opslag van bestanden, mp3 etc.

Via de windows backup software werd er iedere week een backup gemaakt van een paar geselecteerde mappen op de D-partitie die dan op de 2e harde schijf werden weggeschreven.

Door omstandigheden heb ik op C een nieuwe installatie gedaan van windows, maar zijn ook de bestanden op mijn D partitie verdwenen. Ideale situatie dus om een backup terug te plaatsen.

Ik open dus de backup software om het bestand te herstellen. Maar op de één of andere reden wordt het bestand niet herkend als geldig bestand.

Als ik nu in de verkenner het backup bestand opzoek en via de rechtermuisknop kies voor openen, krijg ik meer dan 800 'gezipte' bestandjes die ik wel kan openen en op die manier is het mogelijk om ieder bestand op zich te herstellen. Maar op zich kan dat toch niet de bedoeling zijn...

Het zou toch mogelijk moeten zijn om die backup in één keer terug te moeten zetten. Heeft iemand een idee wat er fout is gegaan en hoe het te herstellen is?

Hoi,

Als u naar back-up maken en terugzetten gaat, en dan kiest voor bestanden vanuit een andere back-up terugzetten, werkt dat?

Probeem is dat de backup niet wordt herkend. Niet vanuit de toepassing back-up maken en terugzetten als ik de optie kies "bestanden vanuit een andere back-up terugzetten" en ook niet vanuit de verkenner als ik op het back-up bestand klik. Wel als ik met de rechtermuisknop klik, kom ik in de onderliggende gezipte bestanden.

Maar ik heb goed nieuws. Voor mezelf althans. Heb heel wat uurtjes op Google verbracht en forums doorgeakkerd. En uiteindelijk is het me zojuist gelukt.

In zo een backup zit naast de bestanden ook een bestandje dat Mediaid.bin en GlobalCatalog.wbcat. Deze heb ik uit het backup bestand in de verkenner gekopieerd en geplakt in dezelfde directory.
Vervolgens heb je een sdutil-bestandje nodig. Dit wordt aangeleverd in een zip bestand en pak je uit indezelfde directory als het .bin en .wbcat bestand. Vervolgens hernoem je het bestand naar een sdutil.exe. En via je cmd kun je dan een nieuw mediaid.bin creëren waardoor de backup weer zichtbaar wordt in het backup programma en ik op dit moment alles aan het terugzetten ben.... :)

Bloed, zweet en tranen dus..... Ik ga nu gewoon mijn files backuppen met Acronis... Voor mij geen windows back-up meer...

Wat een gedoe idd,maar mooi dat je het gevonden hebt :thumb:.
En natuurlijk dat je de oplossing wilt delen zodat meerdere mensen je oplossing in de toekomst kunnen gebruiken.

Als je zo een beetje rondsnuffelt op Google dan merk je dat het toch wel een behoorlijk probleem is. Met name als men een back-up wilt terugzetten die onder Vista is gemaakt en die men later onder Windows 7 wilt terugzetten.

Als je googlet op GlobalCatalog.wbcat en mediaid.bin kom je al een hoop tegen. Dus mocht iemand ooit hetzelfde probleem hebben dan is het een kwestie van googlen en mijn summiere uitleg te combineren....

Ik slaap in ieder geval een stuk rustiger nu :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan