Windows 7 Bestanden delen met MAC OS X

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChristianB

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
28
Hallo ik heb zojuist een MAC OS X bij mijn collectie toegevoegd van computers, maar nu heb ik problemen met het delen van bestanden. Op verschillende sites bekeken over hoe ik bestanden kan delen van een Windows 7 PC naar een MAC OS X PC of andersom.
Als ik op mijn MAC OS X het netwerk bekijk kan ik alle computers vinden maar zodra ik contact probeer te maken vraagt hij om een Username en Password maar ik heb geen flauw idee wat ik hier in zou moeten vullen. Verschillende sites vertellen mij om niks in te vullen en alles blanco te laten maar dit werkt ook niet. Hij geeft dan een error dat hij de Alias niet kan vinden.

Ik ben nu al een paar dagen ermee bezig en verschillende dingen ingevuld maar ik kan niet verder komen, ook is mijn Windows 7 PC niet beveiligd met een password en aan de firewall kan het ook niet liggen want ik heb alle poorten opengemaakt voor Windows sharing en MAC Sharing.
 
Heb je een map op je Win7 PC de juiste rechten gegeven zodat hij gedeeld mag worden met iedereen?

In Mac OSX heb je Bestandsdeling aan staan en een map gedeeld met rechten voor iedereen?
 
Hoe bedoel je met de juiste rechten? Andere Windows 7 PC's kunnen wel de mappen openen maar deze Mac niet.
En of ik het juist gedeelt heb met de MAC OSX bestandsdeling geen idee, ik kan daar ook niet bijkomen. Daar heb ik een username en wachtwoord voor nodig. Wat ik niet heb, niks invullen heeft geen zin.

Heb je enig idee welke instellingen ik zou moet gebruiken om ervoor te zorgen dat ik wel de bestanden kan openen?

En nog bedankt voor je reactie :thumb:

Heb je een map op je Win7 PC de juiste rechten gegeven zodat hij gedeeld mag worden met iedereen?

In Mac OSX heb je Bestandsdeling aan staan en een map gedeeld met rechten voor iedereen?
 
Onder "Systeemvoorkeuren > Accounts" kun je zien welke account de administrator is.

Bij de installatie moet je altijd een account opgeven dus je zou het moeten weten aangezien je het zelf hebt moeten invullen :(

Zonder die verificatie kun je inderdaad de bestandsdeling niet inschakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan