Windows 7 bevriest na 30 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter1997

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Hallo,

Ik heb Windows 7 Ultimate een paar weekjes geleden geïnstalleerd, Werkt(e) perfect.
Maar nu na ongeveer 30 minuten (na het opstarten) bevriest de hele computer, de schijf activiteit led knippert ook niet meer hij doet gewoon helemaal niks meer.
Maar naar ongeveer 15 minuten wachten gebeurt er eindelijk iets, ALLE programma's die actief zijn lopen vast.
na eventjes wachten lijkt de pc zich te hebben herstelt maar opeens gaat mijn internetverbinding weg (WIFI) en gaat Windows Areo uit
naar weer 15 min wachten heb ik weer internet en Windows Areo gaat weer aan en dan uiteindelijk werkt mijn computer weer!
Maar dit hele verhaal gebeurt ongeveer 5x op een dag en dat begint best irritant te worden hoe moet ik dit oplossen?
Is dit soms een virus?

Groetjes Wouter

Hoi,
als je een laptop hebt moet je ff controleren of hij dat ook doet als hij aan de stroomadapter hangt.

Nee het is niet raar, ik dacht even dat het om een laptop ging vandaar het (verkeerde) advies. :D
Doe eens 'n schijfcontrole chkdsk /f /r

Geef ff wat meer info, hoe oud is je hardware e.d.
Is het probleem pas begonnen?
Zo ja, klik op de link in m'n handtekening en draai Mbam eens.

Hoi,

Ik heb een Intel Dual Core I3 2x 3.0 GHZ
en ik heb een Asus p7h55-m pro moederbord (uit ongeveer 2010)
een harde schijf van 500 GB (met systeem)
en een extra harde schijf van 1 TB

Het probleem is sinds gisteren
Ik heb Mbam al eens een keer geprobeerd hij gaf aan 6 bedreigingen gevonden, verwijdert en het helpt niks.

Scan met Mbam eens in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot) en kijk of er bij msconfig>opstarten geen vreemde opstartitems staan.

Mijn computer is nu druk aan het scannen ik geef zometeen wel de resultaten

De scan is voltooid het probleem is nog steeds niet opgelost. Er waren 2 infectie's gevonden, verwijdert en geen resultaat

Heb je de pc aleens open gehad en schoongemaakt?
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaad de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.

ik heb alleen mijn C:/ schijf gescand als ik mijn D:/ schijf wil controleren dan krijg ik een geheugen dump en start mijn pc opnieuw.

Ok, dan zou ik hem toch eens openmaken, op een tafel zetten en wachten totdat hij weer bevriest. Kijk of er geen fans uitvallen e.d.
Het kan ook aan je voeding liggen, dat die niet meer optimaal werkt. Iig zie je meer als je je pc open hebt.
Update: dan zou ik de D: schijf eens loskoppelen om te kijken of het probleem dan nog bestaat, is er dan geen probleem meer dan weet je meteen wie de boosdoener is.

Laatst bewerkt:
Ik heb gecontroleerd, Ik kan het lekker makkelijk zien (glazen plaat aan de zijkant) maar ik kan geen problemen zien met fans enz.

Zie de update in mijn vorige post en schakel bij herstel- en opstartopties "de computer opnieuw opstarten" uit (geavanceerde systeeminstellingen) !
Dan blijft je BSOD staan en kun je iig de foutcodes lezen.

Ik denk dat ik Windows maar eens opnieuw ga installeren maar Ik heb betaald voor Office en Visual Studio en de keys kan ik maar 3x gebruiken ;( kan ik daar nog iets aan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan