Windows 7 blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dizzyboy97

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo,

Ik krijg regelmatig een blauw scherm (daarnet nog). Het is een blauw scherm en er staat een heleboel tekst op. Ik weet niet precies wat er staat. Maar er stond wel onderaan dat hij aan het aftellen was voor opnieuw te starten. Ik heb opnieuw op laten starten. Alles is ok. Kreeg een venster "windows is onverwachts en afgesloten en gerepareerd". Maar toch blijf ik me zorgen maken over dat blauw scherm ondanks alles daarna terug gaat. Wat is de oorzaak of wat doe ik verkeerd?

Windows start opnieuw op bij een systeemfout zoals een blauw scherm.
Schakel dit uit zodat je tijd hebt om de foutmelding te lezen.

Combineer [Windows-toets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,3
Klik op Instellingen in het vak Opstart- en herstelinstellingen
Haal het vinkje weg bij De computer automatisch opstarten

Hierna kun je het blauwe scherm analyseren.Microsoft heeft de Debugging Tools for Windows om crashdumps in te lezen & analyseren.Let op:
De Windows 8 download van de Debugging Tools ondersteunt Windows 8, Windows Server 2012, Windows 7, Windows Server 2008 R2 & Windows Vista. (zie System requirements)
[Selecteer bij installatie de optie Debugging Tools onder de Common Utilities als je de x86-versie v/d Debugging Tools wilt. Deze optie detecteert automatisch de CPU architectuur van de computer waarop je de installatie uitvoert & het is de snelste methode voor het installeren van de tools.
Open een minidumpbestand dat staat in c:\windows\minidump
Vul in op de WinDbg prompt & druk dan de Enter-toets in:
.sympath SRV*C:\localsymbols*http://msdl.microsoft.com/download/.../COLOR] Post het verkregen verslag...[/SIZE]

Laatst bewerkt:
Ok bedankt maar 1 vraagje. Moet ik SDK of WDK installeren. Het is namelijk een Windows 7 Home premium 64 bit

SDK; je kan ook de standalone component doen...

ok ik ga nu meteen proberen. Best ingewikkeld :)

Sorry maar ik zie net dat die voor windows 8 is. Maar ik geloof dat ik het gevonden heb dat voor windows 7 is met framework 4.0 SDK

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb in mijn eerste post speciaal een downloadlink geplaatst; niet gezien?

Ja ik heb gezien maar daar dan kreeg ik verschillende downloads zoals voor windows 8 en heb 7. Maar ok het is nu denk ik gelukt van die installatie. alleen common tools toch. Nu ga ik naar windows c:windows enz. naar minidump. Open dat bestand en krijg zo'n schermpje "kan het volgende bestand niet openen". En dan kan ik een programma selecteren dat dat wel zou kunnen openen.

Maar aangezien ik niet z'on programma heb gaat dat niet. Dacht dat daarvoor die debugging tools diende

Open Start -> Debugging Tools for Windows -> WinDbg -> Klik op File in de werkbalk -> Open Crashdump...

ik wou het installeren die common tools en kreegt dit : installation failed : A problem occurred while installing selected Windows SDK components.

Installation of the "Microsoft Windows SDK for Windows 7" product has reported the following error: Please refer to Samples\Setup\HTML\ConfigDetails.htm document for further information.

Please attempt to resolve the problem and then start Windows SDK setup again. If you continue to have problems with this issue, please visit the SDK team support page at http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=130245.

Click the View Log button to review the installation log.
To exit, click Finish.

In dat geval kun je beter deïnstalleren & deze Windows 7 download gebruiken
Andere mogelijkheden zijn Bluescreenview en/of WoCrashed, lees hier verder.

Heb je geen minidumpbestand in c:\windows\minidump?
Indien ja, is dat dat het komt door ontbrekende stuurprogramma's te installeren of de bestaande stuurprogramma's te updaten.
Je kunt hiervoor DriverPackSolutions gebruiken.

Laatst bewerkt:
ja ik heb dat wel alleen kan ik het openen. omdat er geen programma is dat dat kan lezen. Normaal zijn al men stuurprogramma's up to date. Maar ik kan toch eens kijken voor alle zekerheid. Bedankt voor de download :D

Mag drivereasy ook want DriverpacKsolutions neemt 4gb en is teveel vind ik persoonlijk.

Als jij weet dat dit een degelijk programma is..
Ik weet dat iig wel van DriverPackSolutions..

Kun je die Samples\Setup\HTML\ConfigDetails.htm eens openen?, om meer informatie te krijgen over het niet geïnstalleerd krijgen van de Debugging Tools.

Ik vrees echter dat we morgen verder moeten gaan, want ik wil graag naar mijn mandje...

Laatst bewerkt:
@dizzyboy97
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

voor die tool van windows 7 moet je ook .NET Framework 4 hebben

Hallo, Ik heb bluescreen geinstalleerd met succes. Het minidump bestand heb ik kunnen openen en toen kreeg ik dit schermpje : Properties.jpg
Ook heb ik drivereasy geinstalleerd en er zouden 6 verouderde drivers zijn die ik kan bijwerken. Zou ik dit mogen doen of niet ?

Ik ken DriverEasy niet, dus ik zou het niet adviseren, maar wellicht zou je het kunnen doen op aanwijzing van een ander forumlid dat wel bekend & vertrouwd is hiermee. Drivers updaten is iig wel over het algemeen aan de orde.
Ik heb hier een uitgebreide website gevonden met omschrijving oorzaak & belangrijker nog een aantal verschillende aangedragen mogelijkheden waardoor je probleem opgelost wordt. Lees het eens goed door!

Ok ik zal men drivers updaten via drivereasy. Ook zal ik jouw omschrijving volgen. Zal het nu proberen, morgen weet ik resultaat :)

Stel ook nog deze instelling in: Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan