Windows 7 blijft hangen/start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riicko

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Goedendag allen,

Ik heb hier een HP Pro 3010 MT staan, die binnen is gekomen nadat deze niet meer wil opstarten. Blijkbaar is er na de Windows-update iets misgegaan Of is die update corrupt. Als ik de PC aanzet en in het Windows laadscherm kom, staat er: Updatebewerking 282 van toepassen 117675 (_0000000000000000.cdf-ms). Dit blijft zich herhalen wanneer ik de PC opnieuw opstart.

Ook via veilige modus lukt het niet om op te starten. Wel laadt de PC allerlei systeem bestanden, maar blijft uiteindelijk hangen. Het laatste bestand dat geladen is heet: classpnppnp.sys. Dit alles uit de map Drivers..

Daarbij is er geen herstelpunt aangemaakt door de eigenaar van de PC, en kan ik 'm ook niet terugzetten naar een eerder tijdstip.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is, en heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Mvg,

Helaas had ik gisteren op exact het tijdstip dat jij dit post hetzeldfe probleem.

Op 2 pc's bij een klant van mij kreeg ik deze melding.

Probleem herstelt door recovery van HP uit te voeren. Kosten totaal 6 uur om probleem te herstellen op deze 2 pc's.

We zoeken graag een wat simpele oplossing aangezien dit in de loop van volgende week nog wel vaker gaat gebeuren.

Vermoedelijk is dit veroorzaakt na de installatie van Windows 7 Service pack 1. Deze heb ik aangevinkt als verborgen update. Over een half uurtje ga ik de pc's terugplaatsen :)

Met vriendelijke groeten,
Onzin19

Dat heeft een aardige tijd gekost dus. Daarbij heb ik ook geen HP recovery CD, dus ik ben bang dat ik voor een re-install moet gaan..

Zou dit niet voorkomen bij andere mensen? Kan me haast niet voorstellen dat er veel mensen hier geen last van hebben, aangezien het in de Windows-update zit. Kan er namelijk weinig over vinden..

Mvg,

PC's teruggeplaatst.

Alles schijnt nu goed te werken, nog wel even wat instellingen verandert om ervoor te zorgen dat er geen nieuwe updates worden gedownload/geinstalleerd + SP1 verborgen.

De pc's waren ook vergelijkbaar met het model wat jij poste.

Groeten,
Onzin

Ik heb 3 pc's met dit probleem. Verschillende merken. Bij de ene pc gaat de update zonder problemen goed en bij de andere niet. Zelfs bij exact dezelfde merk pc's met dezelfde softwareconfiguratie. Misschien dat het te maken heeft of de klant zelf sp1 installatie uitvoert na melding dat er nieuwe updates klaar staan of dat windows de installatie zelf uitvoert bij afsluiten van de pc.

Mooi dat het gelukt is en succes verder!
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan