Windows 7 , blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpserver

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo allemaal,

Een kennis van mij heeft een laptop met Windows 7 erop.
Gisteren bleef hij ineens hangen en ze zette hem uit met de aan/uit knop.

Daarna bleef hij hangen ( een zwart scherm, met alleen de muis die nog kon bewegen. ) reageerde ook niet op ctrl-alt-delete voor taakbeheer.
Ik heb toen de laptop opnieuw opgestart en met de knop F8 > laatst bekende configuratie > en hij deed het weer.
Alleen toen deed de wifi adapter het niet meer, en die opnieuw geinstalleerd en hij deed het weer helemaal.

Totdat ik de laptop opnieuw opstartte en toen was die weer op het ZWARTE SCHERM.

Weet iemand van jullie wat dit kan zijn?
Er was niks veranderd aan de laptop ook geen update's of zo.

Groetjes JPserver

Geen updates die opgehaald werden en bij opsatarten verwerkt werden?

misschien driver update of een driver kan niet overweg met een update(als je net update's hebt uit gevoerd) of zoek even of er update's zijn.

Zou zo maar eens een (zware) Windows update kunnen zijn.
Als je denk dat ie niets meer doet, dan eerst maar eens een uurtje wachten en kijken of ie vanzelf weer tot leven komt.

Misschien toch een update

Ik had dat gisteren wel gevraagd of er toch updates waren geïnstalleerd.
Ze dacht van niet maar het kan zomaar van wel.

Want automatische updates staat wel aan.
Wat kan ik dan doen? Weer opnieuw update of?

Eerst even herstellen met windows cd of op de manier als gisteren en dan..... ?

...... o en srpchulp:
jij denkt een zware update die aan het configureren is daardoor het zwarte scherm?
en dan gewoon wachten of die misschien doorkomt .... !!
Dat zal ik eens proberen....

..... Niks gedaan alleen gewacht, en toen kwam systeemherstel.
Dat geprobeerd maar daarop blijft hij nu hangen....

Laatst bewerkt:
Gratis versie

1. Start > Deze Computer > Rechtermuisknop c:/ > Properties of eigenschappen > General of algemeen > Disk cleanup of schrijfopruiming.
2. Download http://www.softpedia.com/get/Tweak/Registry-Tweak/Vit-Registry-Fix.shtml, via een andere pc en fix je registery met behulp van het programma.
3. Start > Druk linker Windows teken + r tegelijkertijd in > Tik in uitvoeren "CMD" vervolgt door een enter. > Tik in het zwarte scherm chkdsk c:/ r > Als je een error krijgt, typ Y van YES in het zwarte scherm.
4. Restart PC
5. Dit kan een uur duren. Waarbij je hem handmatig elke keer opnieuw moet opstarten (Mits hij dit aangeeft). De rest doet hij geheel automatisch.
(Let erop, als de pc uitvalt. Kan je hem letterlijk weg gooien, dus aan stroom voeding leggen)

Betaald versie Fix + 2x winst uit pc en eigen vormgeving maken = Nederlandse versie. (39,95 1x Lifetime licentie)
1. Download http://www.tune-up.com/ (2013 versie vereist)
2. Volgt de wizzard en lees. Kind kan de was doen.
3. Na voltooien van de stappen in de wizzard. Lijkt je pc nieuw geleverd als bij de aankoop.
(Let erop, als de pc uitvalt. Kan je hem letterlijk weg gooien, dus aan stroom voeding leggen)

- Na succes van 1 van de mogelijkheden, doe je een virusscan in normale modus. Gratis versie van Microsoft securrity essentieels voldoet hieraan. http://windows.microsoft.com/en-US/windows/security-essentials-download

Denk eraan dat beide Mogelijkheden geheel in veilige modus moet gebeuren. Het downloaden of kopen van programma's zou op andere pc moeten met een internet verbinding. Overzetten met een USB stick.
Dit zou het moeten doen :)

Laatst bewerkt:
Chdsk doet t niet

als ik Windows toets > R indruk en dan bij uitvoeren chrdsk
dan krijg ik snel een zwart schermpje te zien maar er gebeurd niks.
Dus ik kan niet op Y drukken van yes
>> nu deed ie het wel heeft 3 stappen doorlopen en op het einde was het zwarte scherm weg en nog doet ie het niet. Hij gaf trouwens geen error.!

Ik heb ook in Windows ( niet veilige modus ) hetvolgende gedraaid:

CCleaner
HitmanPro

Maar de problemen doen zich nog steeds voor.

Laatst bewerkt:
Lees mijn vorige post nog is goed. Volgens mij vergeet je wat. Je moet het exact doen wat daar staat. Tevens is het chkdsk c:/ r ;) De R van repair.

Laatst bewerkt:
Ja ik had eerst schrijfopruiming gedaan en ook dat registry progje gedraaid.
Daarna chkdsk gedaan, en ja ik typte het gisteren fout in me reactie maar niet op laptop.

Maar toch wilde die het niet doen.

Vandaag komt er iemand anders naar kijken met iets meer verstand van computers dan mij, ik laat weten wat de oplossing was.

Allemaal harstikke bedankt.

Groetjes JPserver

De oplossing was een systeemherstel naar een oudere datum.
Degene waarvan de laptop was die had een systeemherstel gedaan, dus ik dacht dat hoef ik niet meer te doen.

Maar ze had een herstel gedaan naar 1 dag terug. En dat had wat meer dagen moeten zijn.

Dus opgelost.

Iedereen bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan