Windows 7 blijft op 60% hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiaXL

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn laptop.
Het is een Asus F5 series,met standaard windows vista op.
Nu heb ik net mijn harde schijf geformateerd en wou hier windows 7 opzetten.
Nu blijft hij op 60% vastzitten...

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?
Thanks alvast..
Grtz

Hoi,
welkom op Helpmij
wat ik je erover kan zeggen is dat je het nog eens moet proberen. Heb je een originele disc of een zelf gebrande?

ja ben nu aan mijn 2e poging bezig,maar blijft weer bij 60% hangen..bij windows bestanden uitpakken.
Dit is een zelfgebrande,er stond wel de originele vista op maar die cd is zwaar beschadigd,daarom dat ik er zelf eentje moest branden nu..
De cd met 7 werkte wel gewoon op een pc bij een vriend van me..

Heb zelf dat probleem ook aan de hand gehad, ik meen me te herinneren dat ik de dvd opnieuw heb gebrand op de laagste snelheid. Dat is n.l. erg belangrijk bij dit soort bestanden.

Maar dan zou ik bij die vriend van mij dat probleem toch ook gehad moeten hebben ofniet ?
Mischien heeft mijn laptop nog extra drivers nodig ofzo?
Aangezien ik de schijf geformatteerd heb..
Het enige jammere is,dat dat mijn laatste dvd rw was.. kan ook de bestanden op deze pc even zetten en dan even rewrite ofniet?
Bedankt voor je reacties alvast

Je laptop heeft nu nog geen extra drivers nodig, de benodigde drivers zijn aan boord van de dvd die je hebt gebrand. Naderhand worden evt. de nodige drivers ge-update door Windows of je moet bij Asus wellicht nog drivers ophalen voor ingebouwde extra's e.d. Maar dat heeft pas nut nadat geïnstalleerd is. Heb je de dvd nog eens goed gereinigd? Wellicht dat er toch wat vuil o.i.d. is opgekomen nadat je je hem bij je vriend hebt gebruikt.

Zal em eerst nog eens reinigen dalijk,ben nu nog even aan 't proberen om te installeren na nog eens de schijf geformatteerd te hebben..
Hoop dat ik em nog gemaakt krijg haha
thx

haha ik hoop het :p..
Ik gebruik de pc vooral voor audio doeleinden(productie/dj) en ik heb hem in het weekend altijd nodig haha..
Fingers crossed..:)

Heb je internet best heeft hij internet.
doe voor installatie eens een secure wissen van partities zie ultimate boot cd
maak een tweede partitie en fat32 naam dat en plaats je drivers erop via die ultimate boot zou het moeten lukken dit te doen Ik weet echter niet of deze op 64 bit werkt en als je mogelijks een scoezie(of oe da ta ook noemt) aansluiting ook niet lukt.

Wat had je moeten doen hd verwijderen en nieuw hd plaatsen zo kon je snel terug naar oude situatie.

Welke laptops kunnen divers niet ondersteunen "dell", "packert bell" , "hp" Daar koopt u beter de systeemdisk met win7.

min systeemeisen zijn 3gig ram 300gig hd. dus oud worden niet ondersteunt heb je lager systeem moet je alle grafische tools uitzetten "wat je altijd bij laptops doet"
verder kan je ook je systeem sneller maken door indexering uit te schakelen maar zoeken werkt dan niet meer dus meestal niet aangewezen.

wat je ook moet weten is dat je alles van internet best uitschakeld als je die niet gebruikt kan je systeem tot 3 maal sneller laten lopen.

Mod-edit
@kenikavanbis
Als je wilt reageren in een topic geef dan antwoorden die gerelateerd zijn aan de vraag en geen onzin-antwoorden die niets met het probleem te maken hebben.
Omdat je al meerdere waarschuwingen van verschillende moderators hebt gehad, krijg je deze van mij publiekelijk.

Mvg,
Mik Zjegger
Mod Helpmij

@lle weer mijn exusses van mijn te hevige reacties

Ik verduidlijk Win7 is van de ergste soort. met name kijkt hij wat er voor heeft gestaan Bijgevolg een simpele delete gaat heus niet verhinderen dat microsoft de vorige versie kijkt (lecentie maakt niet uit)
oja driverproblemen heb je niet als hij voorgeinstalleert is.Maar Het komt echt veel voor.

Voor mij is het enkele punten aanbrengen. zodat hij kan kijken waar het kan stropen de systeemeisen geef ik te hoog ja, maar je wil ook nog werken op de computer als win7 is geinstalleert en dat vergeten velen mp3 afspelen is niet zwaar maar als hij hapert is wel een don't.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan