windows 7 bluethoot driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
hallo,
ik heb op mijn ouders computer ontdekt dat er een bleuthoot functie op zit.
nou blijkt deze kaart van toshiba te zijn en heeft packarbell alleen die van broadcom.
weet iemand waar ik de juiste driver kan downloaden?
ik heb al gezocht maar kon ook bij toshiba geen goede driver vinden
bvd
matthijs van de kuilen

Laatst bewerkt door een moderator:
a. Windows 7 32-bit of Windows 7 64-bit?
b. Dubbelklik op die Bluetooth adapter in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), ga naar tabblad Details en kies Hardware ID's uit het keuzemenu.
De VEN code en de DEV code die je dan vindt/ziet (4 karakters per code) kun je hier invullen bij resp. "Vendor search" en "Device search" en daarna klikken op Search rechts naast "Device search".
Geef ons de informatie die dan wordt getoond, zodat we weten WELK apparaat het is.

We horen het wel.

Tijs.

windows 7 64 bit

bij hardware-id's staat alleen 'root/Bluetooth_com'
dus kan ik niks invullen op die site.

Laatst bewerkt:
Zo hebben we weinig informatie om op te varen.
Hoezo is het een Toshiba apparaat en welke Packard Bell gaat het over?

Tijs.

het gaat om een packardbell easynote TJ65.
en waarom het een Toshiba adapter is weet ik niet, de computer is al wat ouder.

@matthijspc. De hardware id vind je als volgt:

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het apparaat en kies Eigenschappen
Ga naar het tabblad Details.

Hardware-id.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

@dorado: Jouw instructie is (m.i.) identiek aan mijn eerste posting?

@topic-starter: Blijft een raar verhaal dat er een Toshiba Bluetooth in zou zitten terwijl packardbell er blijkbaar alleen Broadcom in inbouwt.
Ook kan het ook zijn dat er Toshiba opstaat, maar de chip(s) van Broadcom afkomstig zijn, natuurlijk...
Zou het tóch een (echte) Toshiba Bluetooth adapter zijn (hetzij ingebouwd, hetzij als insteekkaart of usb-stick), dan kun je proberen of je via deze webpagina er iets mee kan. De download-link van de Toshiba Bluetooth software zelf die daar genoemd wordt is deze.
Ik raad je overigens sterk aan de Windows hotfixes te installeren die op die eerste link zijn genoemd/gelinkt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties, klopt.
Ik wou je ff bijstaan...

@dorado: Vlgs. de TS levert dat weinig informatie op:
bij hardware-id's staat alleen 'root/Bluetooth_com'
dus kan ik niks invullen op die site.

Overigens denk ik dat het gewoon toch (onderhuids) een Broadcom is (als het ingebouwd is). Is het echter een USB-stick of Express-card, dan zóu het een Toshiba apparaat kunnen zijn (zie mijn vorige posting), waarbij niet uitgesloten is dat ook Toshiba Broadcom bluetooth chips gebruikt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan