Windows 7 Boot niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudychivu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2011
Hallo.

Ik heb een nieuwe moederbord + geheugen en een nieuwe AMD CPU ingebouwd.
Nu wil ik mijn "oude" windows 7 opnieuw installeren maar hij wil maar niet mijn dvd pakken. Als ik mijn oude windows xp er in gooi wil het prima, ik wil niet een nieuwe windows 7 dvd kopen. Mijn DVD speler ide IDE en mijn HD is SATA. Moet ik iets veranderen in mijn BIOS? Boot instellingen staan wel goed.

Gr Rudy

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij dat het probleem aan je DVD speler te danken is. Dit omdat XP op een CD staat en W7 op een DVD.

Schoonmaken van de lensjes is een mogelijkheid (m.b.t. 97%pure alcohol op een hoekje van een zeem), of je koopt gewoon een nieuwe DVD-speler.

PS: Ik neem aan dat die W7 DVD zelf wel gewoon opstartbaar is, en het probleem dus (ergens) op je pc moet zitten.

Tijs.

ik krijg niet eens de keuze of ik vanaf dvd/cd wil opstarten. ik vermoed zelf dat het in mijn bios zit. want bij mijn oude moederbord pakte hij met de dvd speler wel de dvd.

bedankt voor je snelle reactie op deze zaterdagavond!

Dan inderdaad kijken in de BIOS bij de sectie Boot of Boot sequence of Boot priority (o.i.d.) of daar de IDE DVD-speler als eerste opstart-apparaat is aan te geven.
Overigens: Als je opstarten met de XP cd in de DVD-speler wél een vraag krijgt vergelijkbaar met "Press a key to boot from CD/DVD", dan zou ik het idee hebben dat die W7 DVD niet opstartbaar is. Dat zou bijv. kunnen zijn als het een W7 upgrade-versie betreft ipv. een volledige versie.

Tijs.

Probeer een ISO te maken van je DVD en vervolgens bak je de ISO naar USB-stick met dit tooltje... en start van USB de installatie. Eventueel de boot volgorde op USB instellen in het BIOS als dat nodig is, (tijdelijk). Dan kun je dit weekend de rest van je computer nog werkend hebben, en komt de nieuwe DVDRW-drive t.z.t. wel.

@dnties: Upgrade Installatie media zijn wel degelijk bootable!

Laatst bewerkt:
Dat zou bijv. kunnen zijn als het een W7 upgrade-versie betreft ipv. een volledige versie.

En voor beide moet je ervan booten. Dat klopt dus niet.

Verder denk ik ook dat het een slechte dvd is. Kijk eens in een andere computer of hij hem daar wel ziet.

mrHenkie: M.b.t. dat een Windows 7 upgrade-dvd ook opstartbaar zou moeten zijn: Daar heb je gelijk in. Mijn fout, bedankt voor de correctie. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan