Windows 7 bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fuentes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
2
Hallo,

Ik weet niet of ik met mijn vraag hier terecht kan, of ergens anders op het forum.
Maar ik heb een vraagje over mijn laptop. Het gaat over een Acer Aspire 5715Z die ik aan mijn zusje heb gegeven. Volgens mijn zusje was hij de laatste tijd wel heel traag en op een gegeven moment deed hij het niet meer. Hij gaf steeds een blauw scherm aan en dan viel hij direct uit. De laptop is geleverd met een al voor geinstalleerde versie van Windows Vista. Het stomme is, ik heb er meteen een windows 7 dvd in gedaan en de schijf geformateerd, de installatie was wel voltooid maar na het opnieuw opstarten van de laptop kwam er weer een blue screen of death. Toen kwam ik er achter dat ik beter eerst de recovery kon uitvoeren, want deze kon geen windows vista installatie meer vinden omdat ik de schijf had geformateerd. Ik heb ook geprobeerd om vista te installeren maar ook dit kwam uit op een blauw scherm.
Toen heb ik er een windows xp cd in gedaan en gek genoeg deed deze het wel.
Laptop terug gegeven en nu valt de laptop steeds maar uit.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Groet Randy
 
Is er niet toevallig een recovery cd bijgeleverd van acer? soms is dat nog zo al komt het steeds vaker voor dat je die zelf moet maken met bepaalde software van de leverancier.

Valt de laptop telkens na een tijdje gebruik uit of dan weer na lang en dan weer na kort gebruik? als deze bijvoorbeeld na een half uur ongeveer uitvalt dan kan het zijn dat er te veel stof in zit waardoor de ventilators niet meer goed werken.

Krijg je met de XP installatie nog een bepaalde melding als de laptop uitvalt?
 
De recovery cd is er idd niet bijgeleverd, heb wel een recover cd kunnen branden maar ook dit tevergeefs. De laptop valt alleen uit als ik ermee op internet ga. En ja ik krijg steeds een blauw scherm te zien als hij uitvalt, alleen welke fout er dan staat kan ik niet zien, dit omdat hij dan vrijwel meteen uitvalt.:(
 
Hmm wat ik weleens doe is misschien omslachtig, maar nu je weet wanneer deze uit gaat vallen, film het beeld dan met een mobiele telefoon of iets dergelijks. als het blauwe scherm in beeld is zet je het filmpje op pauze en misschien kan je dan zien wat de foutcode en melding is die wordt weergegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan