windows 7 / bureaublad icoon verdwenen in "deze computer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
heb een vraagje, op mijn zus haar laptop is het icoontje van het bureaublad al enige tijd zoek...

ik moet dus als ik iets opsla het altijd ergens anders gaan opslaan, want bureaublad vind hij niet...

als ik dus bv. bij mijn zus ga kijken in "deze computer" vind ik (zoals in de bijlage wel is te zien, want dit is een screenshot van mijn desktop) bureaublad niet terug...

er is vanalles dat niet overeenkomt met mijn scherm in "deze computer"

zo staat er bij mij :

1 bureaublad
1.2 bibliotheken
1.3 thuisgroep
1.4 de naam van mijn useraccount
1.4.1 bureaublad
1.4.2 en verder ... : contactpersonen / downloads / favorieten / mijn afbeeldingen,doc, vid , muz / etc.
1.5 computer
1.6 netwerk
1.7 config scherm
1.8 prullenbak
1.9 en verder alle mappen die op mijn bureaublad staan...

en bij haar is het :
1 favorieten
1.1 downloads
1.2 recente locaties
2 bibliotheken (met onderverdeling afbeeldingen , doc , vid en muziek)
3thuisgroep
4 computer
5 netwerk

hoe komt het dat dit zo verschillend is??? kan je de indeling zelf aanpassen?? en hoe kan ik terug enige orde herstellen hierin?? is echt niet gebruiksvriendelijk op deze manier...

(ik vermoed dat ze ooit met een verkeerde handeling dat bureaublad icoontje ergens heeft verwijderd of in geplaatst heeft, ik kan in computer\c\ gebruikers\ gebruikersnaam wel nog een bureaublad icoontje terug vinden, maar dit staat dus niet bovenaan zoals bij mijn computer het cijfertje 1)

en ook .... tussen thuisgroep en computer zou dus een map moeten staan met haar gebruikersnaam...

ik hoop dat het wat duidelijk is wat ik probeer te vertellen, anders vraagt u maar...

mvg,

gethez

Bijlagen

• ScreenHunter_01 Dec. 04 18.13.gif
    ScreenHunter_01 Dec. 04 18.13.gif
    26,6 KB · Weergaven: 162
Het is inderdaad mogelijk om het bureaublad aan te passen.
Rechtsklik op het bureaublad en selecteer beeld. Pas het bureaublad aan naar jouw wens.

hallo, dank voor een snelle reactie, maar dit lost echter mijn probleem niet op...

het gaat me niet om het eigenlijke bureaublad, maar de icoontjes binnen het computer menu (ik weet dit is lastig, want er is geen algemene term voorzien voor dit...)

dus het menu wanneer je op start zou klikken en dan op computer....

zoals je in de screenshot kan zien...

kan je dat ook aanpassen?? en hoe kan ik daar terug bureaublad herstellen om helemaal vanvoor te staan..? en de rest van de structuur.? (die nummering heb ik gebruikt om aan te tonen dat bureaublad bv. een niveautje hoger staat dan bibliotheken bv.)

Laatst bewerkt door een moderator:
is systeem herstel een optie ,naar een datum dat het nog goed was???

het probleem bestaat al een tijdje... dus ik vrees van niet... :confused:

(ik vermoed dat ze ooit met een verkeerde handeling dat bureaublad icoontje ergens heeft verwijderd of in geplaatst heeft,

Rechtsklik op een leeg gedeelte rechtsonderaan in de taakbalk.
Klik bij werkbalken en vink de gewenste onderdelen aan.

neen, je bent verkeerd... :p

ik zit niet effectief op mijn bureaublad... het is in het menu waar je in de computer zelf gaat zoeken... :)

als ik iets wil opslaan bv. kan ik bureaublad niet kiezen omdat het niet in het "computer" menu staat...

Rechtsklik op de windows startknop.
Kies eigenschappen
Klik op tabbladje werkbalken
vink de gewenste vakjes aan.
vink in de andere tabbladjes ook de gewenste vakjes aan.

nogmaals , ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel...

jouw oplossingen hebben telkens met de taakbalk te maken...

mij vraag gaat over het "interne"-menu... heb je trouwens al eens op mijn bijlage geklikt?? dan weet je meteen waar het over gaat...

stel je download iets en je wilt het ergens opslaan... dan krijg je een venster waar je iets moet selecteren om in op te slaan van het "computer" menu...

ik heb het daarover... wel , eigenlijk het menu wanneer je op start klikt en daarna op computer... (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt...)

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang met dezelfde tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan