Windows 7 CD Boot niet ( gedownload en gebrand )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi ,

Omdat de CD van Windows 7 beschadigd is heb ik één via een site gedownload en die op DVD gebrand via Nero 10 maar hij boot niet :(
Heb al 4 DVD’s geprobeerd maar het lukt niet :confused:
Heb al diverse keren een pc opnieuw geïnstalleerd maar heb nu geen CD meer, dit zijn losse bestanden die ik na de map gesleept en gebrand.
Het is Windows 7 SP1 http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/

Wie wilt mij uitleggen hoe ik dit moet doen of wat ik verkeerd doe

Bedankt
Nathalie

Heb je ze wel als ISO gebrand? Want anders boot de cd niet. En uiteraard je pc zetten op booten vanaf de cd. Instelling in de bios, maar sommige pc's hebben een F toets waarmee je de opstart kan bepalen.

Met imgburn kan je de ISO als image branden (een ISO dus) en anders als je Nero hebt, dan de optie image branden gebruiken. Op de laagste stand is aan te raden.

Zorg dat je zeker weet dat je de bestanden op de ISO hebt gebrand en niet het ISO bestand zelf.
Dat gaat anders niet werken;)

Hoi , Hoi bedankt voor de antwoorden maar kom er niet uit ben weer 3 Dvd’s verder en hij start er niet van op, de PC boot ik door F12 te drukken en dan na DVDrom te gaan dus dat het ik zo vaker gedaan.
Of kan mij iemand uitleggen hoe ik deze moet branden, het lukt echt niet :( :(

Hoe kan ik zien dat het ISO is heb wel eens ISO bestanden gehad maar dat was een plaatje met CDtje erop en als je die opende begon Nero vanzelf.
Nu heb ik alleen maar losse bestanden en heb deze bij Imageburn ingevoegd , Write files/folders to disk

Weet anders iemand waar ik een versie kan downloaden die ik gewoon kan branden kom hier niet uit, ben maar een domme brunette

Laatst bewerkt:
Ok, in Nero (6):

Kies DvD, dan Kopieren en Backup, & dan Image naar schijf branden.
Selecteer daarin de ISO die je hebt opgehaald, zet je brandsnelheid op de laagste stand (1x-4x), Volgende tot Voltooid.

Nu heb ik alleen maar losse bestanden en heb deze bij Imageburn ingevoegd , Write files/folders to disk

De links op de door jouw genoemde site zijn toch echt ISO bestanden, dus hoe jij aan losse bestanden komt is mij een raadsel.

In ImgBurn moet je "Write image file to disc" kiezen. Daarna selecteer je het ISO bestand (dit is één bestand) en kun je het branden. "Write files/folders to disc" is in dit geval niet de juiste manier.

Laatst bewerkt:
Hoi , ik ben 11 dvds verder en het is nog niet gelukt, ik heb scherm afdrukken gemaakt nog een andere windows 7 gedownload maar niets lukt :o :rolleyes:

Zie bijlagen misschien dat jullie mij zo verder kunnen helpen en heel veel dank

Groetjes

Nathalie

Bijlagen

• imageburn.jpg
    imageburn.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 36
  • nero 10.jpg
    nero 10.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 38
Je pakt die gedownloade iso toch niet uit hè? Want dat moet je niet doen!!

Even je plaatjes bekeken en ja, dat doe je dus wel zo te zien.

Niet doen!! In Nero of die andere gewoon de hele iso aanklikken!! Dan komt het helemaal goed.

Hoi , Hoi winrar pakte die bestanden uit, maar nu dat ik dit bestand gewoon invoegde bij Imageburn en gebrand hebt werkt hij :love:
Winrar liet mij geloven dat het uitgepakt moest worden het was gewoon dat teken wat je met rar ingepakte software ook krijgt

Bedankt voor jullie hulp was er anders nooit uitgekomen :love: :love:

Groetjes

Nathalie

Laatst bewerkt:
Geeft niets, ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Dan weet je het ook voor een volgende keer, een ISO nooit uitpakken!
Succes!

(zet de vraag even op opgelost.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan