Windows 7 Clonen naar andere HDD/SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

RazerZ1911

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Berichten
106
Hoi,

Ik heb een nieuwe HDD en SSD, op de SSD heb ik Win8 staan.
Nu wil ik van mijn "oude" HDD (die op 5400rpm loopt) Win7 "clonen" naar mijn nieuwe die op 7200rpm loopt.

Hoe moet dat?

Alvast Bedankt!
 
Hallo, De snelheid van de schijf maakt niet uit voor het kloon proces. Zoek een gratis kloon programma dat vanaf een Bootcd draait. Een bootcd is bijvoorbeeld http://www.hirensbootcd.org/download Je moet zo een .iso bestand op een CD branden met een brand programma dat dit kan, bijvoorbeeld CDBurnerXP of PowerISO. Maak of houdt het CD/DVD station als eerste bootbaar op de lijst in de Bios. Soms wil de nieuwe Windows niet opstarten, doe dan de Windows installatie DVD er in en Windows zal hersteld worden bij herkenning.
 
Bedankt, maar het gaat niet :( ik wil Win7 kopieren naar een WD Black 2TB maar die heb ik in 3 partities opgedeeld, en die worden in het cloonproces verwijderd en dat gaat 'em niet worden.

Toch bedankt!
 
Ik denk toch dat meerdere kloon programma's ook partities kunnen klonen.
 
Een schijf klonen doe je het beste op een lege schijf en naderhand kun je de partitie-indeling verzorgen/aanpassen.
De partitie/schijf waarvan je Win 7 wilt klonen moet op de nieuwe schijf minstens even groot zijn. Heb je op die oude schijf partities aangemaakt dan wordt die partitie-indeling mee overgenomen naar de nieuwe schijf.
Leesvoer.
 
Laatst bewerkt:
DriveImageXML kan ook partities klonen, dit heet "drive to drive" en in "Raw" mode worden zowel gebruikte als ongebruikte sectoren gekopieerd zodat de informatie er precies het zelfde op staat en dus gekloond is. Andere partities dan die je nodig hebt kunnen ongemoeid worden gelaten.
 
Een schijf klonen doe je het beste op een lege schijf en naderhand kun je de partitie-indeling verzorgen/aanpassen.
De partitie/schijf waarvan je Win 7 wilt klonen moet op de nieuwe schijf minstens even groot zijn. Heb je op die oude schijf partities aangemaakt dan wordt die partitie-indeling mee overgenomen naar de nieuwe schijf.
Leesvoer.

Maar als ik van die 2TB WD weer "1 schijf" wil maken (zonder partities) formateert die toch automatisch al mijn data, en dan kan echt niet xD
 
Dat valt ook nog wel mee want een goed partitioneer programma kan partities maken, samenvoegen en van grootte veranderen. Let wel op dat het soms noodzaak is om zo een programma geïnstalleerd te houden, hier ben ik een keer uit eigen ondervinding achter gekomen zonder dat dit ergens werd vermeld.

Niemand kan garanderen dat je zonder problemen kunt klonen en partitioneren, u zult het eens moeten proberen op een identiek ingerichte schijf die wel verloren kan gaan. Ik hoop dat dit help en dat anderen nog advies hebben. Met vriendelijke groet. Alfred
 
Dat valt ook nog wel mee want een goed partitioneer programma kan partities maken, samenvoegen en van grootte veranderen. Let wel op dat het soms noodzaak is om zo een programma geïnstalleerd te houden, hier ben ik een keer uit eigen ondervinding achter gekomen zonder dat dit ergens werd vermeld.

Niemand kan garanderen dat je zonder problemen kunt klonen en partitioneren, u zult het eens moeten proberen op een identiek ingerichte schijf die wel verloren kan gaan. Ik hoop dat dit help en dat anderen nog advies hebben. Met vriendelijke groet. Alfred

Het is me gelukt met EaseUS Partition Manager, dus bedankt! :)
Ik haal me ergens deze maanden wel een SSD voor Windows 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan