Windows 7 - CPU altijd op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordidroj

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Berichten
100
Hallo,

Ik heb al bijna twee weken Windows 7 en eerst beviel het me best. Mijn voornemen was om alleen grote en zinvolle programma's te installeren zoals Photoshop, Sony Vegas, Adobe Flash, Dreamweaver, Visual Studio 2008 etc. etc.

Dat staat er nu ook voor het grotendeels op. Maar ik heb één probleem:
CPU staat steeds op 100% .. :(

Als de computer opstard en ik zet taskmanager aan dan staat hij eerst nog 5 minuutjes op 1 tot 25%. Maar na 5 minuutjes schiet hij gelijk naar 100%.

In taskmaneger processen valt me niets op. Alleen dat de inactieve processen van 98% naar 0% schiet.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen :)

Alvast bedankt ;)
 
Als je de processenlijst in de taskmanager sorteert op cpu-gebruik, is er dan geen dat altijd van boven staat?
 
Nee,.. dan veranderd het altijd. En alle processen staan rond 1% of 2%. Hoe kan mijn computer dan in vredesnaam op 100 staan??
 
Hopi !

Dat kan als er mal/spyware aan het werk is waar je niets van weet, bijv.

Dat kan ook als je indexeren hebt ingeschakeld, zeker bij een grote HDD met veel zware programma's.

Dus eerst maar even scannen met bijv. Malwarebytes en 'n goede virusscanner.

Greetz,

Harry.
 
Als je wilt weten welk proces nou zoveel gebruikt, raad ik je aan om de broncontrolle te starten. Hier staan teslotte alle processen in.

Starten doe je door in het zoekvenster van het menu start broncontrolle in te vullen.

Greetzz,
Timo
 
hey,

Allemaal bedankt voor jullie reacties :D. Ik heb Malwarebytes aan het werk gezet en nu doet mijn computer het weer als de oude!

greetzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan