Windows 7 crashed na geheugenuitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels777

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb het geheugen van mijn pc uitgebreid van 2 naar 4 GB en direct na en soms voor het inlogscherm van windows 7 crashed mijn pc, krijg ik een paar seconden een blue screen en start de pc opnieuw op.

Ik heb een Asus P5K moederbord met een dual core 3 ghz processor. Ik gebruik 2 dezelfde geheugenstrips. Afzonderlijk werkt het geheugen wel, maar als ik ze samen gebruik niet. Ik heb ook alle mogelijkheden geprobeerd met de slot op mijn moederbord en alle snelheden. Dit geheugen heb ik: OCZ Geheugen Platinum DDR2,1066-2G, 1066MHz,Lat 5-5-5-18,1x2GB.

In de bios geeft hij mooi aan dat er 4gb geheugen in zit en dat het draait op 1066Mhz.

In veilige modus werkt windows wel met 4gb.

Kan iemand mij hierbij helpen ?

Alvast bedankt

Dan zit er in die 2 toch een licht verschil.
Draai jij op 64 bytes of 32 bytes?

Ik draai 32 bit.

Ik had eerst 2 gb kinston erin zitten, met het OCZ crashte windows dus ik dacht dat het aan de combinatie lag. Ik ben toen teruggegaan naar de winkel en heb nog een keer 2gb OCZ geheugen gekocht. Het zijn dus identieke strips, op dezelfde dag gekocht.

Maar geen enkele combinatie werkt, wel werkt al het geheugen apart (2gb dus)

Dacht ik al aan.
32 bytes kan geen 4 gig. aan.
64 bytes wel.

4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR2 1066*/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
*The chipset officially supports the memory frequency up to DDR2 800MHz. Tuned by ASUS Super Memspeed Technology, this motherboard natively supports up to DDR2 1066MHz
Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL.
**When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows® 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended
Persoonlijk zou hem zowiezo om te beginnen op 800 MHz laten draaien.

Windows 7 home premium kan 4gb aan lees ik op verschillende websites, hoe kan het anders dat deze wel werkt in veilige modus met 4gb ?

Ook heb ik alle snelheden qua geheugen geprobeerd en ze ook in allerlei verschillende slots geprobeerd maar windows blijft crashen.

Windows home premium kan 4GB aan als deze een 64BIT uitvoering is, anders houd het bij 3,25GB op. Er wordt wel bij eigenschappen weergegeven dat er 4GB inzit, maar deze wordt niet volledig gebruikt met een 32BIT systeem.

Wilde ook net een vraag hierover stellen

Ik ben ook met een nw MB bezig. In het boekje staat bij 32 3 gig plaatsen. Hoe kan je dat dan verdelen. En waarom crasht windows?? 3 gig kan je niet verdelen over 4 sleuven en tot nu altijd vol geplaats met 4x 1 gig. en geen problemen.. Wil dat zeggen dat ik dus geen tweemaal 2 gig kan plaatsen en hoe zit het dan met de dualchannel operation. Kan dat dan hooguit 2x1 gig worden. ??? In Vista geen probleem.. Heb net tweemaal twee gig besteld ivm dualchannel ddr3 voor de Asus P7P55D en Intel core i7 860. Moet ik dan drie maal eeg gig kopen en hoe zit het dan met de "dualchannel" ??? Zijn daar die setjes van driie voor bedoeld???

Laatst bewerkt:
Beste een eigen topic te openen.
Zit in andermans te vragen.

Heb je er rekening mee gehouden dat de geheugenmodules compatible zijn met je moederbord??

Het maakt echt niets uit of je meer dan 3GB aan geheugenplaatst. Windows 7 32Bit adresseert niet meer dan 3,25 - 3,5GB aan geheugen. Het maakt dan echt niets uit dat er meer in zit.

Je moet wel letten op:

Precies dezelfde geheugen modules.
Compatible met het moederbord.
In de juiste slots geplaats (er zit een volgorde in de slots op je moederbord (manual)).
Dual channel.

Hey

Ik heb ook een hele tijd problemen met mijn pc gehad en na heel veel zoeken en veranderen zijn we er achter gekomen dat de geheugenbankjes toch niet helemaal het zelfde waren.
Zijn op de zelfde dag bij 1 winkel gekocht maar hadden toch 2 verschillende chip sets !! dus mischien ligt daar toch wel het probleem en zullen ze dus ook nooit samen kunnen werken en werken ze wel appart ( ook niet helemaal perfect bij mij trouwens )
Dus kijk ook ff of de chips op je geheugenbankjes van het zelfde merk zijn zo niet kan dat heel goed het probleem zijn.

Hopelijk heb je iets aan mijn reactie.
Mvg Erik

waarom vraagt niemand naar de crash code die pc normaal laat zien in de blue screen of death?

deze kan namelijk het echte probleem aan wijzen
dus schrijf even op wat het BSOD code is zal wel zoiets als 0x00000007b zijn

als hij te snel opnieuw start moet je even in de bios restart on BSOD uit zetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan