Windows 7 de-installeren werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchviper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
3
Hallo, ik heb windows 7 geinstalleerd om te kijken of hij goed zou draaien op mijn pc, dat deed ie naar mijn mening dus niet en ik wil mijn oude XP er weer opzetten maar hij doet niets. als ik m via de cd wil booten dan start de computer normaal op zonder hem gezien te hebben en als ik via het Setup bestand wil installeren kan ik 'Windows XP installeren' níet aanklikken!?! het is dan grijs weergegeven. wie kan mij helpen want ik wil echt graag windows xp weer op mijn computer zetten.

gegroet
 
Hoi !

Staat je CD/DVD-speler wel als eerste in de bootvolgorde ?

Dit kun je in het bios instellen.

Installeren vanuit Win 7 gaat niet lukken; je kunt nu eenmaal geen ouder OS vanuit een nieuwer intalleren.

Greetz,

Harry.
 
Oké, als je Windows 7 aan de praat krijgt kun je dit ook:

Download de freeware ISO van Active's Killdisk en overschrijf de harddisk met nullen.

Dan lukt het wel want XP herkent heel de MBR niet meer omdat Windows 7 er andere technieken op na houdt zoals een TxF transactual NTFS zonder BPB.

Zorg er wel voor dat je een goede back-up hebt van alle belangrijke bestanden!
 
Hoi !

Staat je CD/DVD-speler wel als eerste in de bootvolgorde ?

Dit kun je in het bios instellen.

Installeren vanuit Win 7 gaat niet lukken; je kunt nu eenmaal geen ouder OS vanuit een nieuwer intalleren.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

@Soulkeeper: ongetwijfeld goed bedoeld, maar als je opstart van de XP-CD kun je ten allen tijde de Win 7-partitie formatteren !

Ergo: overschrijven is volledig onnodig; dat doe je als je de PC te koop aanbiedt !

Greetz,

Harry.
 
ik heb m al op 1 staan maar daar reageerd hij niet op:evil:

ik zal het proberen met die freeware, suggesties blijven welkom!
 
Hoi !

Dan is je XP-CD niet origineel en/of unbootable !

Greetz,

Harry.
 
ik heb het al opgelost, draai nu weer op XP professional

bedankt voor de snelle reacties!

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan