windows 7 doet niets meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter tikra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tikra

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hallo,

win7 geinstalleerd en het loopt in principe ook prima ... maar onregelmatig lijkt het alsof de computer dood is .. de muis is nog te bewegen maar alle applicaties gaan op "reageert niet" en tussen 30 seconden en 2 minuten is alles weer voorbij en de computer gaat "gewoon door".
taskmanager geeft aan dat de CPU belasting kwa processen 0 is.
Betekend dit een geheugen probleem of een probleem met de voeding, of de harde schrijven?

graag hulp hierbij .....

Welke hardware gebruik je precies?

Alle drivers geinstalleerd?

win7 problemen

asus p7p55d motherboard met Intel Core i7
4 GB geheugen OCZ High performance DDR3
Video Radeon HD4650 1GB (DDR2)+

zijn dat voldoende gegevens?

mvg

Vage klachten. Kun je je herinneren wat je onlangs geinstalleerd hebt? Misschien kun je eens kijken wat er opgestart wordt via start en dan msconfig uit laten voeren. Lukt zo?

windows 7

Ik probeer de klachten beter te omschrijven:

onregelmatig lijkt het alsof de computer gewoon in slaap valt - de muis is te bewegen maar het is niet mogelijk om een program aan te clicken. Zodra je bijvoorbeeld op putloook drukt, geet outlook aan: reageert niet - ook andere programma's doen dat, bijv. de explorer.

na een tijdje te hebben gewacht (de taskmanager geeft aan dat er geen enkele activiteit van de CPU is) gaat alles weer gewoon door

Dit is iets wat veel voorkomt, lastig is en volgens mij niet op te lossen. Het gebeurt meestal wanneer je"ongeduldig" bent: je start bijvoorbeeld een prograama (als Outlook), het lijkt alsof het programma geladen is en je begint in het programma te klikken. Aangezien Outlook nog niet klaar was met opstarten wordt deze "fout" weergegeven. Eigenlijk hoef je niets te doen, gewoon wachten tot de melding vanzelf weggaat.

windows 7

hallo,

volgens mij is dat te makkelijk, ik heb een redelijk snelle computer en moet accepteren dat de computer regelmatig 2 minuten niet te besturen valt? er moet een reden zijn .. weet iemand iets hierover, kan het aan de voeding ligfgen of aan de verschillende hardeschrijven in het systeem?

mvg

Nogmaals: alle drivers geinstalleerd en inderdaad, welke voeding heb je?

windows 7

volgens mij heb ik alle drivers geinstalleerd. Ik heb zelf norton antivirus volledig de-installeerd.
Toch blijft het problem ....

voeding is:
Cooler master 520Watt

Dit is iets wat veel voorkomt, lastig is en volgens mij niet op te lossen. Het gebeurt meestal wanneer je"ongeduldig" bent: je start bijvoorbeeld een prograama (als Outlook), het lijkt alsof het programma geladen is en je begint in het programma te klikken. Aangezien Outlook nog niet klaar was met opstarten wordt deze "fout" weergegeven. Eigenlijk hoef je niets te doen, gewoon wachten tot de melding vanzelf weggaat.

Ik draai al een tijd W7, nooit problemen

Dat is natuurlijk veel te makkelijk. Iemand met een nieuwe pc en Interl Core i7 zit er niet op te wachten te horen, dat hij maar even geduld moet hebben, hij gebruikt geen pentium I of II processor:p

Kun je eens kijken hoe warm je processor wordt? Bijvoorbeeld met SpeedFan of zoiets. En andere onderdelen als harde schijf? De kans is wel groot dat hij te warm wordt. Heb je je CPU of GPU overclocked?

Verder, zoals mrmusic ook al zei: Echt alle drivers goed geïnstalleerd?

Hallo Leute,

ik heb de oplossing/ de probleemveroorzaker:evil: gevonden:

het is de harde schrijf merk Western Digital type green WD15EADS - 00P8B0 :mad:- deze harddisk heeft de waardeloose eigenschap om in afstand van enkele minuten het complete systeem platt te leggen tot 90 seconden aan toe...... maw waardeloos ca. 90 Euro voor niets uitgegeven .... Contact met WD leverde NIETS op ......

Heeft iemand een idee hoe ik een systeem compleet kan overzetten. Dus een spiegeling van deze harde schrijf op een nieuwe (nog te kopen HD)...???? inkl. SYSTEEM???????

Anders ben ik uren bezig met het installeren ......

mvg

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, wordt er zo langzaam aan een beetje gek van. Ik heb een tijdje geleden deze computer nieuw gekocht met Windows 7 erop. En nu sinds een paar weekjes begint de computer dit probleem ook te vertonen.
Al enige ideeën/oplossingen?

Ja

Je kan een volledige back-up uitvoeren incl. alle systeembestanden.

Als het goed is moet het dan werken.

Waar vind ik de backup optie en kan ik dit op een externe hardeschrijf doen en daarna terugspelen?
Kan het op een andere HD teruggeschreven worden?

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan