Windows 7 draadloos netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
He allemaal,

sinds gisteren heb ik mijn computer binnen met Windows 7 erop. Ik wilde via een Wireless Network Adapter verbinding maken met het netwerk beneden, maar dit lukt niet.

Als ik mijn adapter erin stop geeft hij twee draadloze netwerken aan: die van de buren en die van ons beneden. Om een of andere reden staat er achter ons netwerk een 'X', terwijl hij toch signaal heeft. Als ik het wachtwoord intyp herkend hij hem niet en blijft hij de volgende boodschap geven:

"The settings saved on this computer for the network do not match the requirements of the network"

Overige informatie:

Wireless adapter: Eminent wBUS 150
Router: Sitecom Wireless Gigabit Broadband Router

Alle hulp is welkom :),

Hansenmol

Het antwoord moge duidelijk zijn.
100% Kloppen de beveiligingsinstellingen niet die je op je computer hebt staan.

Ga naar netwerkcentrum, draadloze netwerken beheren en kijk eens of de instellingen overeenkomen met je router.

Wat precies zou ik dan moeten veranderen? Hij staat gewoon op WPA2(AES) en het wachtwoord heb ik ook correct ingetypt. Zou moeten kloppen.

Overigens krijg ik als ik hem opnieuw laat verbinden deze melding:
"Windows was unable to connect to this network"

Rechtsklik op het icoontje in de systemtray.
Netwerkcentrum openen.
Draadloze netwerken beheren.
Rechtsklik op je netwerk (beveiliging) en kijk of de beveiligingsinstellingen precies overeenkomen met je router.

Oke, heb zojuist gedaan wat je zei. Maar als ik de settings naast de routersettings leg kloppen ze gewoon:

ROUTER
Security Type: WPA2-Personal
Encryption Code: AES
Network Security Key: ...

Dit is gewoon hetzelfde als op mijn PC.

Installeer je adapter eens op je pc en kijk wat hij dan zegt.

De adapter hoeft zich volgens mij niet te installeren, als ik hem erin stop doet hij dit automatisch.
Ik zal wel even screenshots invoegen zodat je kunt zien hoe het eruit ziet, het zou moeten kloppen:

router.jpg

wirelessnetwork.png

Dit zou moeten kloppen, am I right? Ik snap het even niet meer.

Zo te zien staan de instellingen goed, mits ze overeenkomen met je router.
Alleen die WPA2 veranderen in WPA2-Personal. (router)
Ik zou toch eens een driver van de (adapter) fabrikant ophalen.
De drivers die windows 7 aan boord heeft, zijn niet altijd recent. Ik spreek uit ervaring.

Je zegt dat je een etage hoger zit dan je router. Probeer het eens in de buurt van je router.
Een plafond/vloer van gewapend beton kan ook een storende factor zijn, zeker het een usb adapter betreft. Bij een ingebouwde adapter zit je antenne in het beeldscherm, wat een veel beter bereik heeft.

Laatst bewerkt:
Top, het is gelukt!
Ik moest inderdaad ff de laatste driver zoeken en installeren en voila, het werkt perfect.
Bedankt voor de hulp, ik sluit dit topic ;)

Hansenmol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan