Windows 7 drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

91Serpent91

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
59
Hoi!

Ik heb alweer gehoort dan win7 het helemaal is :rolleyes: dus ik heb besloten om mn pc'tje met winVista Ulti om te zetten naar win7

Mijn vraag:
Kan ik mn winVista drivers gebruiken voor win7?

ps. mn pc is nu ong 1 jaartje oud dus nog behoorlijk jong
 
voor sommige hardware zijn de vista drivers hetzelfde als de win7 drivers, en voor sommige zijn er specifieke win7 drivers... wanneer je win7 installeert zou hij automatisch de meeste drivers al moeten vinden, en deze kan je dan handmatig updaten naar de nieuwste versie. ik zou het niet aanraden om te doen, maar ik denk ook dat het niet veel kwaad zou kunnen...

misschien gewoon even kijken op het internet of er voor jou hardware specifieke win7 drivers zijn. zo niet, gewoon die van vista pakken.
 
Ik heb zelf hier ook W7 op staan, en voor drivers waar geen W7 drivers van zijn, pak ik meestal gewoon de Vista drivers.

hier een tooltje om te kijken of er geen problemen gaan optreden..[engels]
 
Dat gaat het helemaal doen, volgens dat progje

Maar voor de mensen die ervaring met Win7 hebben, werkt het een beetje goed?
 
Ik ben er zeer tevreden mee. De zoekfunctie in het startmenu is nog iets geoptimaliseerd, het slepen van de vensters naar de linker-, rechter- en bovenkant is erg handig, en aan de nieuwe taakbalk raak je ook snel gewend, waarna het alleen maar makkelijker wordt!

Qua snelheid lijkt me W7 wel wat sneller, maar dit is meer een gevoel. Drivers niks geen problemen mee gehad.
 
het werkt snel, maar naar mijn mening is het nog een beetje buggy... heb toen ik de 64 bit installeerde 2 keer in 2 uur gehad dat hij zo erg vastliep dat ik handmatig moest herstarten (met aan/uit knop)... daarnaast deed me internet het soms pas 30 sec nadat me pc helemaal aanstond en werkte me mediamonkey niet...

ik zou nog 2 maandjes wachten tot de full release en de nieuwigheid een beetje over is, dan zijn hopelijk de kleine bugs ook gefixed.

edit: w7 is een stuk sneller dan vista, dat is niet alleen een gevoel hoor... heeft er mee te maken dat hij processen nu parallel laadt in plaats van na elkaar... ook gebruikt hij het videogeheugen om vensters te openen ipv het werkgeheugen zodat et werkgeheugen beschikbaar blijft voor toepassingen...
 
Laatst bewerkt:
Aha,, ok. Ik draai nu de officiele versie van W7 Professional. Deze kon ik gratis via de MSDN AA van de Universiteit Twente downloaden ;)
 
Aha,, ok. Ik draai nu de officiele versie van W7 Professional. Deze kon ik gratis via de MSDN AA van de Universiteit Twente downloaden ;)

Haha die kan ik ook gratis downloaden :) ook op msdn, ik weet mn account nog van mijn vorige opleiding :D

Maar nu ik dit zo hoor krijg ik er steeds meer zin in om het er op te zetten, nog even wachten tot de herfstvakantie en dan gaat het gebeuren

Trouwens hoe werkt win7 samen met games gaat dat wel soepel?
 
Ik heb W7 x64 op mijn laptop staan, en heb alleen PES 09 geinstalleerd. Dit werkt soepeltjes. Ook patience en mijnenveger werken goed :D

Ik moet er nog wel bij vertellen dat ik een paar maanden geleden W7 op mijn pc heb geinstalleerd, en er geen drivers waren voor mijn Radeon HD nogwat (A). Volgens radeon kwam dit omdat W7 nog niet ondersteund werd. Ik heb dit nog niet weer geprobeerd ;)
 
Ik heb een GeForce 8600M GT erin zitten maar daar waren al wel drivers voor, tenminste als ik de nvidia site mag geloven :p
 
Ja Nvidea heeft ze wel.Had zelf een Geforce 8600 GTS, en die werkte nog wel ;)
 
Dat gaat het helemaal doen, volgens dat progje

Maar voor de mensen die ervaring met Win7 hebben, werkt het een beetje goed?


:mad: Bij mij gaf ie ook aan dat het zou werken, behalve Nero en Creative Audigy.
Audigy doet het dus inderdaad niet, maar ook mijn beide scanners ziet ie niet, en m'n HP Photosmart 6160 krijg ik slechts gedeeltelijk werkend.
Wacht nog wel een paar jaar, XP doet nog steeds alles wat ik wil.
 
Dus nog wel een aantal kinderziektes, zoiets had ik ook al wel gehoord.
Dan ga ik mn WinVista er weer opnieuw opzetten
 
De standaard audigy, geeft geen egluid en ook de bijkomenede progjes werken niet.
 
welke audigy???
er zijn er veel met een toevoeging.
en alle audigy heben vanaf 13juli w7 ondersteuning

deze al gehad?
http://support.creative.com/Product...tID=1&subCatID=205&prodID=149&prodName=Audigy 2&subCatName=Audigy&CatName=Sound+Blaster

Ik ben het doosje kwijt, maar voor zover ik weet is het een basis audigy, zonder toevoeging. Vind het vreemd dat ik dan geen drivers voor 7 heb gevonden, want pas twee weken geleden 7 op deze pc geprobeerd, en gezocht naar drivers voor audigy onder 7.
De link die jij hierbij geeft, geeft bij mij een blanco veld als resultaat?! Kan wel verder komen als ik alles achter .com weghaal en dan doorwroeten nar drivers voor audigy. Ga het proberen. bedankt.


AANGEPAST: Dit is gelukt! scanners blijven weigeren.....
 
Laatst bewerkt:
Ja, creative heeft updates gemaakt, was wel even zoeken. Jammer genoeg werken de andere dingen niet, heb de virtual machine geprobeerd, maar dat is slaapverwekkend langzaam, en dan moet je dus je hele werk in die virtuele omgeving draaien, is ondoenlijk met beeldbewerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan