Windows 7 Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemyJ

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
16
Ik heb vandaag windows 7 geinstalleerd op een zelfgebouwde pc.

Moederbord : Asus Rampage Formulla
Videokaart : Asus EN9800GX2

Ik heb bij de geleverde hardware ook de drivers erbij gekregen. Alleen deze drivers zijn geschikt voor windows vista & xp.

Nu heb ik dus de instalatie in win 7 omgeleid naar windows vista dit via eigenschappen -> compabiliteit. Toen heb ik aangegeven Instal All maar bij het opnieuw opstarten blijft deze echter hangen bij het scherm Instal All Please wait.

Nu heb ik op de website van Asus gekeken en gezien dat er wel al nieuwe drivers beschikbaar zijn voor windows 7.

Ik vind dit zelf best moeilijk want ik weet niet precies welke driver ik moet hebben.
Ook heb ik waargenomen dat de intel driver er niet bij zit.

ik heb gehoord dat win 7 zelf al veel drivers in huis heeft en deze anders van het web haalt.

Maar hoe weet ik nu welke drivers ik moet instaleren en niet ?

Wachtend op u Reactie

Remy Jongen
 
Klopt dat is de driver voor mijn videokaart, alleen het probleem ligt echter bij de drivers voor het moederbord.

Excuses dat ik dat hierboven niet heb aangegeven.

Ik moet de juiste drivers hebben voor het moederbord

Asus Rampage Formulla.

Die zijn echter wel te vinden op de website van asus.
Alleen is het voor mij niet duidelijk welke ik wel en niet moet hebben.

Mvg ; Remy
 
Geef eens de link naar de drivers die je gevonden hebt.
 
Hoi,

Ik zie daar alleen de driver voor je audio, lan , utilty en sata dus neem ik aan dat de moederbord driver al door windows 7 wordt ondersteund.
 
Location: Download> Motherboard> Rampage Formula

Kom ik op de volgende link uit;
http://support.asus.com/download/download.aspx?model=Rampage Formula&os=30&SLanguage=en-us

Audio,
LAN,
SATA
installeren enventueel ook de utilities als je die wil gebruiken.


Bedankt, ik wist niet dat de driver voor de processor dan al zelf geïnstalleerd staat.

Nu heb ik nog 1 vraagje, ik heb wel een geluidskaart er al in zitten van creative.
Is het dan de bedoeling dat ik de Audio wel installeer of moet ik dan de driver van creative afhalen ?

Alvast hartstikke bedankt voor alle reacties en suggesties.

Remy
 
Als je niet de onboard geluidskaart gebruikt, hoef je die ook niet te installeren. Je zal dan bij Creative moeten kijken voor de goede driver. Indien die er voor Windows 7 (nog) niet is, kun je de Vista 64BIT driver gebruiken.
 
Hoi,

Denk dat het beter is om die van creative te halen.

Modag
 
Je moet in je bios je onboard geluidskaart uitschakelen, op disable zetten.

Dan bij creative drivers voor je kaart halen.
 
Ok hartstikke bedankt, ik ga hier meteen mee aan de slag.

Voor de mensen die toevallig hetzelfde probleem hebben als ik zal ik de voortgang posten.
 
Alles werk correct en staat goed geïnstalleerd.
Ook in apparaatbeheer zijn alle drivers goed verwerkt en werken zonder enige problemen.
Bedankt voor alle medewerking.

Het enigste probleem wat ik nu nog ondervind is tijdens het opstarten van de game ( BattleForge ) is dat tijdens het laden van mijn spel de computer op een gegeven moment helemaal uitklapt en zichzelf opnieuw opstart. Heel vreemd maar dat staat buiten mijn vorige probleem.

Alvast hardstikke bedankt.

Remy Jongen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan