Windows 7 Dualboot Rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

thermisol

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2010
Hallo,

ik heb op een laptop een Dualboot gemaakt van twee keer Windows 7 Professional. 1 partitie zit op een domein, en de andere niet.

Partitie 1: Windows 7 Professional; in "Workgroup"
Partitie 2: Windows 7 professional; in domein
Partitie 3: Data opslag

probleem wat ik nu heb is dat ik met accounts van partitie 1 op de hardeschijf kan komen van partitie 2. Dit is niet de bedoeling.

Vanuit partitie 2 kan ik met een domein account in partitie 1 komen, is niet de bedoeling.

Maar nu komt de uitdaging. Bij de rechten van zowel partitie 1 als partitie 2 geven ze alleen de lokale accounts weer. dus: op partitie 1 : (standaard) groups User en Administrators van partitie 1. Partitie 2: (standaard) groups User en Administrators van partitie 2.

met andere woorden. Ik kan wel op de partities komen met account1 op partitie 2. maar bij partitie 2 staat account 1 niet tussen (bij de rechten). Dit is ook andersom (account 2 partitie 1)

met account 1 en account 2. bedoel ik een account van partitie 1 en partitie 2.

Wat ik wil is dus dat Accounts van partitie 1 alleen maar op partitie 1 en 3 kunnen. En accounts van partitie 2 alleen op partitie 2 en 3 kunnen.

Dus nooit op de andere partitie waar een andere installatie van Windows 7 staat.

ik hoop dat het duidelijk is uitgelegd en alvast bedankt.

Mvg,

Thermisol

Ik zou beginnen met controleren wat de effectieve permissies zijn van de groep "users" en vervolgens controleren wat de effectieve permissies zijn van een specifiek account.

Het kan zijn dat het weghalen van "users" dit al op kan lossen. Ik heb hier wel eens mee gespeeld onder xp jaren geleden. Ik kan me nog herinneren dat standaard uitsluiten van lokale schijven nogal een drastisch ingrijpen was.

ik zit er overna te denken om hem opnieuw te installeren.

Wat ik eigenlijk wil is dat ik 3 partities heb, 2 partities met ieder Windows 7 professional en 1 data partitie.

Ik wil dat als ik van een partitie met Win7 opstart, dat ik de andere partitie met windows 7 niet zie, maar de data partitie wel. dus alleen de eigen partitie en de data partitie.

op beide partities met Win7 zou ik graag willen dat ze allebei "C" heetten.

en de data partitie op beide "D"

Is er misschien een gratis boot manager ofzo die dit ondersteund?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan