Windows 7 en draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fiscalini

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Goedemiddag!

Sinds 3 weken heb ik een nieuwe laptop, een vaio van Sony met windows 7.
Toen ik op internet thuis wilden maakte hij wel verbinding met het draadloos netwerk, maar er bleef staan: Geen internettoegang. Paar dagen later probeerde ik het en stond er ineens bij status: Internettoegang.
Sindsdien moet ik elke dag maar hopen dat me internet het doet. De ene dag staat er Geen internettoegang en de andere dag lukt het wel. Het probleem is alleen dat ik totaal niet technisch ben met computers en netwerken en dergelijke.
Een ander familie lid heeft een laptop met Windows vista en daar zijn geen problemen mee.

Hebben jullie enig idee wat ik moet doen?

Alvast bedankt!!

Heb je een beveiligingssleutel in moeten geven toen je verbinding maakte met je netwerk?

Dan zou het zomaar kunnen zijn, dat onbekenden met je onbeveiligde netwerk aan het prutsen zijn...

Waarschijnlijk moet je even de mac adress van je laptop handmatig invullen in de gegevens van de router/modem. Dit kan je door bijvoorbeeld op de vista laptop naar 192.168.x.x {die x.x staat voor ik weet het niet xD Je kan dat vinden door even naar start [ronde button links onderin] en daar typen cmd en druk enter. typ ipconfig en kijk wat er bij standaart gateway staat. zal waarschijnlijk met 192.168 beginnen.]
Typ dat in het geheel op je internet browser. Als die om pass vraagt probeer even admin en pass is admin. Werkt dat niet moet je ook nog even googlen om dat te kunnen vinden. Zodra je in bent kan je ergens registreren. Onder laptop staat dan vaak je mac adres. [dan wel je eigen laptop]

Als alles boven niet heeft geholpen. ga weer links onderin naar ronde button en klik op configratie scherm.[ik ben nu op xp dus kan misschien afwijken]. Rechtsboven zie je een menu achtig iets doe kleine of grote buttons maakt niet uit. En zoek iets met netwerk. Zodra je dat ziet krijg je venstertje en zie je links in het menu iets met adapters staan. Klik daarop en zie je een andere schermpje met een netwerk icoontje. Rechtermuisklik erop en ga naar eigenschappen. Je krijgt een tabel en zoek ipv4 of iets met 4 staat klik erop en doe eigenschappen. Je krijgt een scherpje. Doe handmatig en doe bijv. als je standaart gateway 192.168.1.1 is moet je bij je eigen ip bijv. 192.168.1.115 doen. als het 192.168.0.1 is dan doe je bijv. 192.168.0.115.
Daaronder als je klikt komt die automatisch zo niet typ 255.255.255.0 en daaronder je standaart gateway die je via cmd hebt.
Daaronder moet je gewoon hetzelfde doen netzoals standaart gateway. En laat de laatste leeg. Dit is voor de UPC zeker zo.
Als je tele2 hebt wijkt deze helaas af. die gaat dan bij dns 62.58.50.5 en daaronder 62.58.50.6 .

Mocht het niet helpen dan hoor ik het graag.

Ik heb je 2 optie gedaan.

En hij doet het!! :)

Hartstikke bedankt !!
En bedankt voor het snelle reageren, echt super :D!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan