WIndows 7 en Sweex wireless LW057

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin633

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik had vandaag besloten mijn pc te formatteren en Windows 7 te installeren. Helaas gaat het al gelijk fout. Zonder internet wordt het lastig alles weer te installeren natuurlijk..

Ik heb een wireless card van Sweex (LW057), zie http://www.sweex.com/en/assortiment/internet-networking/lan-cards/LW057/drivers_firmware. Hier zijn dus geen drivers voor Windows 7 voor.

Als ik die van Vista installeer via Apparaatbeheer, krijg ik de melding dat er geen digitale handtekening van is. Als ik dan voor "toch installeren" kies, doet hij wel iets, maar hij blijft moeilijk doen over die handtekening.

Het lijkt er op dat het sowieso niet werkt zonder die handtekening. Heeft iemand een oplossing voor me? Het is zwaar irritant, want een kabel naar mijn modem is niet mogelijk hier in huis.

Vast bedankt!

Groeten,
Martin

Ow ik heb nu wel een (tijdelijke) oplossing. Tijdens het opstarten kan ik via F8 kiezen om niet op de handtekeningen te letten. Dan werkt het gelijk.

Helaas zal ik dan dus iedere keer via deze weg mijn pc aan moeten zetten. Ik kan nu dus OF gaan uitzoeken hoe Windows sowieso niet meer op handtekeningen let, OF ik moet een betere driver vinden. Dus: ik hoor nog steeds graag jullier reacties!

Ik heb jouw advies stap voor stap opgevolgd, maar het werkt nog steeds niet... Zou je misschien nog eens kunnen opschrijven wat je precies hebt gedaan? Welke drivers etc. ik heb namelijk precies dezelfde WLan kaart!
Alvast bedankt!

Het is alweer een tijdje geleden. Maar wat je moet doen:

1. De goede driver installeren. Dus als je ook Windows 7 64 bit gebruikt, dan moet je van de sweex website de x64 driver voor Vista downloaden. Ik heb de link niet, maar had wel een backup gemaakt van de driver. De map heet "WIRELESS DRIVER Vista_x64". Misschien dat je zo de juiste driver kan vinden. Anders zal ik hem eventueel nog kunnen mailen.

2. Nu lijkt de driver niet te werken, maar hij is wel goed geïnstalleerd. Hij werkt alleen niet omdat Windows 7 de boel blokkeert omdat hij die handtekening mist. Je kan bij het opstarten van de pc instellen dat hij die handtekeningen negeert, door tijdens het opstarten (een paar keer) op F8 te drukken. Daar vind je ergens onderaan de optie die je nodig hebt.

3. Omdat dit irritant is om iedere keer te doen als je opstart, kan je beter een programma installeren. Die heb ik hier vandaan --> http://www.tipandtrick.net/2008/permanently-turn-off-and-disable-64-bit-x64-windows-vista-forced-driver-signature-signing-with-readydriver-plus/. Als je een stukje naar beneden scrollt, vind je de link om het programma te downloaden. Volgens mij heb ik verder alles op standaard gehouden tijdens de installatie. Het programma verandert iets in het bestand dat windows leest bij het opstarten van de pc. Het ziet er eigenlijk hetzelfde uit als wanneer je meerdere versies van windows hebt geinstalleerd. Bij het opstarten kan je kiezen met welke je op wil starten. Er saat nu dus "ready driver plus" bij en het mooie is dat hij deze na 3 seconden zelf kiest en vervolgens wordt de optie om de handtekening te negeren ook vanzelf geselecteerd.

Succes!!

Ik heb dat allemaal gedaan, en volgens mij heb ik ook de goede driver... Maar het werkt nog steeds niet, windows 7 blijft mij vertellen dat óf de ethernet kabel los zit óf dat de drivers van de ethernet kaart niet worden ondersteund...

In ieder geval bedankt voor de hulp, ga er morgen maar eens voor zitten

Hmm als je Windows 7 64 bits hebt, moet je anders ff je e-mail naar me sturen via privé bericht. Dan kan ik mailen wat ik hier heb staan. Het zal kunnen zijn dat ik eerst stap 3 heb gedaan en met die check op handtekeningen uit pas de driver had geïnstalleerd...

Ik kan jammer genoeg geen privé berichten versturen, maar ik gebruik inderdaad de 64 bit versie. Kun je misschien heel even een link naar de pagina van de driver sturen? Misschien heb ik een andere driver gedownload

Doet het niet

Hee is er nog iemand die mij kan helpen?, bij mij doet hij het niet net als bij de vorige vraag wat was die link bij de enalaatste vraag want die is verlopen?

Ik kan je niet verder helpen, ik heb ondertussen een nieuwe netwerkkaart gekocht. Een Lynksis, nooit meer Sweex voor mij! Verschrikkelijk merk dat het is...

Advies om geen Sweex te kopen, het werkt wel na veel moeite, maar het werkt nooit erg goed. Sowieso merk ik dat ik met een beter merk (helaas ook duurder) hogere snelheden bereik. Het doet pijn aan je beurs op de korte termijn, maar op de lange termijn heb je er veel baat bij. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan